خبر فوری

مدال برنز برای محمد هادی ساروی/ ناکامی علی هاشمی در وزنه برداری/ محمدرضا گرایی راهی فینال شد

هرمزبان – در روز موفقیت نسبی فرنگی کاران، اولین وزنه بردار ایرانی دستش از مدال کوتاه ماند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، روز دوازدهم المپیک اتفاقات ویژه ای را برای  در دل خود جای داده بود که یکی از آن ها فینالیست شدن محمدرضا گرایی و قطعی شدن یک مدال نقره بعد از گذشت 10 روز از طلایی بود که جواد فروغی برای ایران به دست آورد. محمدرضا گرایی که شاید کمتر کسی روی فینالیست شدن او حساب باز می کرد، با یک نمایش درخشان توانست سه رقیب خود از کلمبیا، آلمان و گرجستان را از پیش رو بردارد و فردا باید برای کسب مدال طلا روی تشک برود.
امروز اما محمدعلی گرایی در وزن 77 کیلوگرم و محمدهادی ساروی در وزن 97 کیلوگرم با توجه به شکست دیروز در دیدار رده بندی برای کسب مدال برنز روی تشک رفتند. گرایی شانس کسب مدال برنز را از دست داد، اما محمدهادی ساروی با نمایشی درخشان به مدال برنز دست پیدا کرد. البته امروز علی هاشمی، اولین وزنه بردار ایرانی در دسته 109 کیلوگرم روی تخته رفت، اما به خاطر اوت کردن در حرکت دوضرب نتوانست به مدال دست پیدا کند.
علی هاشمی که در یک ضرب با 184 کیلو نفر پنجم شده بود، در دو ضرب اوت کرد! او ابتدا دو بار وزنه 226 کیلویی را انداخت و بار سوم هم موفق به مهار وزنه 228 کیلویی نشد تا از دور رقابت ها حذف شود. علی هاشمی تقاضای خود را تغییر داد و پس از آن که وزنه برداران آذربایجان و ارمنستان وزنه های درخواستی را پایین تر آوردند، علی هاشمی هم تقاضای 228 کرد و روی تخته امد.
علی هاشمی در حرکتی عجیب، وزنه سوم خود را 4 کیلو بالا برد تا این بار به وزنه 230 کیلویی حمله کند. استدلال مربیان هاشمی این بود که در این فاصله که سایر وزنه برداران وزنه 227 کیلو را بالای سر می برند، هاشمی فرصت استراحت و تجدید قوا داشته باشد. علی هاشمی که در نوبت اول موفق به مهار وزنه 226 کیلویی نشد، در حرکت دوم برای بالای سر بردن این وزنه روی تخته آمد. مهار این وزنه مدال برنز هاشمی را قطعی می کرد اما باز هم موفق به مهارش نشد. هاشمی تنها یک نوبت دیگر فرصت دارد با بالای سر بردن وزنه 226 کیلویی مدعی مدال برنز شود.
علی هاشمی در حرکت اول موفق به کنترل وزنه 226 کیلوگرم نشد. رقابت در حرکت دو ضرب آغاز شده و هریستوف بلغار که در یک ضرب با 189 کیلو، رتبه سوم را به خود اختصاص داده بود، در دو ضرب ابتدا وزنه 213 کیلویی را بالای سر برد و در حرکت دوم 219 کیلو را مهار کرد و 222 کیلو را انداخت تا با مجموع 408 به کار خود پایان بدهد. وزنه بردار روس هم که 220 کیلو را درخواست کرده بود، قبل از آغاز رقابت دو ضرب تقاضای وزنه 221 کیلویی کرد که در حرکت اول موفق به کنترل این وزنه نشد و در حرکت دوم 221 کیلو را بالای سر برد اما از پس وزنه 224 کیلو برنیامد. وزنه بردار روس هم با مجموع 409 به کار خود پایان داد. حالا علی هاشمی که برای شروع وزنه 226 کیلویی را انتخاب کرده، در صورتی که این وزنه را بالای سر ببرد، با مجموع 410 کیلو وزنه برداران روس و بلغار را پشت سر می گذارد و صاحب مدال برنز می شود. علی هاشمی که ابتدا 227 کیلو را تقاضا کرده بود، وزنه اول را تغییر داده و تقاضای وزنه 226 کیلویی کرده است.
برای حرکت دوضرب علی هاشمی در اولین حرکت وزنه 227 کیلوگرمی را انتخاب کرده در حالی که وزنه بردار ارمنستانی و نماینده ازبک که در حرکت یک ضرب اول و دوم شدند درست مثل هم با وزنه 230 کیلویی آغاز می کنند اما هریستوف بلغار 213 کیلو و نانیف روس 220 کیلو اولین انتخاب شان است. اگر علی هاشمی موفق به بالای سر بردن وزنه 227 کیلویی شود در مجموع از وزنه برداران روس و بلغار سبقت می گیرد و در ادامه می تواند به کسب مدال برنز امیدوار باشد.
در پایان حرکت یک ضرب سیمون مارتیروسیان از ارمنستان با 195 کیلو اول شد، اکبر ژورائف از ازبکستان با 193 کیلو در جای دوم ایستاد، هریستو هریستوف بلغاری با 189 کیلو در رتبه سوم قرار گرفت، تیمور نانیف از روسیه با 188 کیلو در جایگاه چهارم ایستاد و نفر پنجم هم علی هاشمی از ایران با 184 کیلوگرم است.
نتیجه نهایی یک ضرب: علی هاشمی در حرکت یک ضرب با ثبت رکورد 184 کیلو در رتبه پنجم قرار گرفت.
وزنه سوم: علی هاشمی در گام سوم وزنه 184 کیلوگرم را مهار کرد. رکورد علی هاشمی پیش از این 183 کیلوگرم بود، او موفق شد از رکورد خود عبور کند.
وزنه دوم: هاشمی در گام دوم موفق شد وزنه 181 کیلوگرم را مهار کند. او برای گام سوم درخواست وزنه 184 کیلوگرم را ارائه داده است.
وزنه اول: علی هاشمی در گام نخست موفق شد وزنه 177 کیلوگرم را مهار کند در گام دوم هم علی هاشمی درخواست وزنه 181 کیلوگرم را داد.
محمد هادی ساروی به مدال برنز وزن 97 کیلوگرم کشتی المپیک دست پیدا کرد. محمد هادی ساروی موفق شد به مدال برنز رقابت های المپیک دست پیدا کند. محمد هادی ساروی از دقایقی پیش در دیدار رده بندی برای کسب مدال برنز کشتی المپیک به مصاف آروی مارتین از کشور فنلاند رفت. محمد هادی ساروی موفق شد حریف خود را با نتیجه 9-2 شکست دهد تا در وزن 97 کیلوگرم به مدال برنز رقابت ها دست پیدا کند.
این دومین مدال کاروان ایران در رقابت های المپیک توکیو محسوب می شود. البته مدال برنز محمد هادی ساروی اولین مدال کشتی فرنگی ایران در توکیو بود. پیش از این میرزازاده و محمدعلی گرایی به دیدار رده بندی برای کسب مدال برنز رسیده بودند ولی هر دو به مقام پنجمی قناعت کردند. فردا محمدرضا گرایی در فینال 67 کیلوگرم باید به مصاف حریف اوکراینی برود.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید