خبر فوری

ایده‌های جوانان فعال در مرکز منش مسیر توسعه هرمزگان را محقق می‌کند

هرمزبان – مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان گفت: فعالیت‌های مرکز منش نشان داد که جوانان مستعد فراوانی در سطح استان هستند که ایده‌های آنان مسیر توسعه هرمزگان در حوزه‌های شیلات، گردشگری، صنایع‌دستی و صنایع دریایی را محقق می‌کند.

نشست رویداد “نیوزدی” امروز (۱۲مردادماه) در راستای اطلاع‌رسانی فعالیت‌های مرکز منش هرمزگان و معرفی استارتاپ های فعال در این مرکز با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان به عنوان کارفرما و رئیس جهاد دانشگاهی استان به عنوان مجری طرح در مرکز منش جهاد دانشگاهی برگزار شد.

همچنین جشنواره استارتاپ ها در محورهای گردشگری، صنایع دریایی و شیلات در این مرکز برگزار شد و ۱۰ تیم به ارائه ایده‌های خود پرداختند. در این جشنواره در هر محور یک استارتاپ برتر توسط داوران معرفی می‌شود.

رویداد استارتاپ دمو نیز در راستای معرفی استارتاپ ها به سرمایه‌گذاران برگزار شد و سرمایه‌گذاران بر روی ایده‌هایی که قابلیت اجرایی و یا تولید محصول داشته سرمایه‌گذاری می‌کنند. هدف از اجرای این رویداد نیز جذب سرمایه‌گذار برای ایده‌های گروه‌های استارتاپی مرکز منش است.

نمایشگاه ویژه استارتاپ های فعال در مرکز منش نیز در حاشیه سایر رویدادها برگزار شد و در این نمایشگاه، دستاوردهای ویژه استارتاپ هایی که مراحل مختلف ترویجی و نوآوری را گذراندند و به فاز شتابدهی رسیده‌اند در معرض بازدید سرمایه‌گذاران و مسئولان استان قرار گرفت.

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان در نشست رویداد “نیوزدی” بیان کرد: از جهاد دانشگاهی هرمزگان برای همکاری خوبی که در راستای اجرای تفاهم‌نامه‌ای که میان این دو نهاد منعقد شد و رویدادها و فعالیت‌های خوبی که برگزار کردند، قدردانی و تشکر می‌کنم.

محمودرضا امیاری افزود: هدف وزارت ورزش و جوانان، معاون جوانان این نهاد و جهاد دانشگاهی از انعقاد این تفاهم‌نامه و اجرای این طرح، ایجاد مراکز منش در سراسر کشور بود و خوشبختانه استان هرمزگان جزء ۵ استانی بود که مرکز منش از ابتدا در آن ایجاد شد.

وی عنوان کرد: در دو سال گذشته، هرمزگان توانسته برنامه‌هایی را که در راستای اجرای سیاست‌گذاری‌های معاونت جوانان داشت با کمک جهاد دانشگاهی اجرا کند. به نظر می‌رسد هرمزگان، یکی از استان‌های برتر کشور در حوزه برگزاری رویدادها و کارگاه‌های طرح منش است و استقبال خوبی نیز از سوی جوانان صورت گرفت. استقبال خوب استان هرمزگان انگیزه را در استان‌های دیگر نیز ایجاد کرد و ما در مرکز نوآوری و شکوفایی میزبان استان‌های دیگر نیز بوده‌ایم.

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان خاطرنشان کرد: مرکز منش و فعالیت‌های صورت گرفته در چند ماه اخیر نشان داد که جوانان مستعد فراوانی در سطح استان داریم که دوست دارند ایده خود را در مسیر توسعه در حوزه‌های شیلات، گردشگری، صنایع‌دستی و صنایع دریایی استان قرار دهند. نقطه نظرات خوبی در رویدادهای مختلف توسط جوانان استان ارائه شده و ان‌شاءالله امروز نتیجه تلاش‌های جوانانی که حضور پیدا کردند، حاصل می‌شود.

امیاری بیان کرد: در سال ۹۸ طرح آموزش سرباز مهارت را در سطح استان داشتیم و جهاد دانشگاهی در راستای اجرای این طرح هزار سرباز را مورد آموزش قرار داد که دستاورد بسیار مهمی بود. در رویدادهای طرح منش نیز ۹۳۰ نفر شرکت و در کارگاه‌ها ۸۸۵ حضور پیدا کردند که اتفاق بسیار خوبی است. ان‌شاءالله در فعالیت‌هایی که در راستای اجرای تفاهم‌نامه میان ورزش و جوانان و جهاد دانشگاهی منعقد شده اتفاقات بزرگی در حوزه اشتغال و کارآفرینی برای جوانان استان حاصل شود.

وی یادآور شد: امیدواریم ایده‌هایی که جوانان ما در طرح‌های استارتاپی خود ارائه دادند با حمایت بانک‌های کارآفرین و رسالت که در سال گذشته نیز تسهیلات خوبی به جوانان در حوزه کارآفرینی ارائه دادند، به نتیجه برسد.

رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان نیز در این نشست اظهار کرد: خدا را شاکریم که این توفیق حاصل شد در آستانه چهل و یکمین سالگرد تأسیس جهاد دانشگاهی، شاهد به پایان رساندن یک پروژه امیدبخش در سطح استان تحت عنوان فعالیت‌های مرکز منش و نوآوری باشیم.

محمد دل‌پسند افزود:  در راستای اجرای این طرح، فعالیت‌های متعددی از چند ماه پیش آغاز شد و امروز به فاز نهایی رسید و اکنون شاهد رویداد نیوزدی هستیم. امیدوارم خروجی این رویدادها و مرکز منش به فضای کسب‌وکار استان رونق و امید بیشتری بخشد و جوانان مستعدی که از این رویدادها خارج می‌شوند بتوانند کارآفرینان شایسته‌ای در سطح استان و کشور باشند و با نوآوری و خلاقیت، اکوسیستم کارآفرینی که در آن کار می‌کنند را رونق بیشتری دهند و خود نیز از آن بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: افتخار می‌کنیم که مورد حمایت و اعتماد مجموعه ورزش و جوانان کشور و به‌تبع آن استان قرار گرفتیم. وزارت ورزش و جوانان، جهاد دانشگاهی را به عنوان مجری این پروژه عظیم در سطح ملی در نظر گرفته و خوشحالیم که امروز به عنوان یکی از مجریان طرح‌هایی که به جوانان کمک می‌کند، سهم اندکی را به خود اختصاص داده‌ایم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید