ظرفیت مراکز پذیرایی کیش به ۳۰ درصد کاهش یافت

کیش – ایرنا – سخنگوی شورای سلامت کیش گفت: ستاد کرونای جزیره به منظور پیشگیری از شیوع این ویروس با کاهش ظرفیت ارایه خدمات در مراکز پذیرایی به ۳۰ درصد موافقت کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایرنا، محمدرضا رضانیا روز سه شنبه در خصوص مصوبات ستاد کرونا جزیره اظهار داشت: با توجه اوضاع وخیم شیوع ویروس کرونا و افزایش تعداد بیماران مثبت، بستری و فوتی شورای سلامت جزیره اعمال برخی محدویت ها را مصوب کرده است.

وی اضافه کرد: بر اساس این مصوبات ادارات، شرکت ها، ارگان‌ها، نهادها و سازمان‌های بخش خصوصی و دولتی ملزم به رعایت دور کاری ۷۰ درصد نیروهای خود شدند.

رضانیا افزود: کاهش پروازهای ورودی و خروجی جزیره کیش و پذیرش مسافران با حداکثر ۶۰ درصد ظرفیت، کاهش تردد شناورهای مسافربری و منع ورود مسافر از مسیر دریایی از دیگر محدویت های مصوب شده در این جزیره است.

سخنگوی شورای سلامت کیش گفت: از دیگر محدویت های اعمال شده در جزیره توقف فعالیت پلاژهای بانوان و آقایان از امروز، تعطیلی موزیک زنده رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها از امشب، تعیین ظرفیت ۳۰ درصدی برای پذیرش هتل‌ها و رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها است.

وی افزود: بر اساس مصوبات شورای سلامت از امروز تا اطلاع ثانوی زمان بازارها در ساعت ۲۲ و کافی شاپ‌ها و رستوران‌ها در  ساعت ۲۳ پایان می یابد و منع تردد شبانه از ساعت ۲۴ تا ۴ بامداد اعمال خواهد شد.

جزیره کیش هم اکنون در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته و از هفته گذشته تا کنون با در گذشت هشت تن تعداد جانباختگان این ویروس در جزیره به ۳۴ نفر رسیده است.

وضعیت شیوع اپیدمی کرونا در کیش به گونه ای است که محمد اسماعیل مطلق معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دوشنبه شب در نشستی با مدیران علوم پزشکی هرمزگان گفت: با توجه به وضعیت موجود، نظر ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در تهران، قرنطینه کامل ۲ هفته ای سه جزیره قشم، کیش ،هرمز و حتی شهر بندرعباس است.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت ۲۴ دوشنبه ۱۱ مرداد در این جزیره ۶ هزار و ۷۶۳ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است که ابتلای ۴۹ نفرآنان در روز گذشته تایید شد.

اکنون ۴۹ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان کیش بستری هستند که ۱۰  تن در روز گذشته بستری شده اند.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید