خبر فوری

المپیک توکیو؛ از شکست سنگین والیبال و بسکتبال تا ناکامی میلیمتری شمشیربازی

هرمزبان – تمام ورزش های ایران در این روز بازنده شدند و روز بدی برای کاروان ورزش ایران رقم خورد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، نمایندگان ایران امروز در ششمین روز از بازی‌های المپیک توکیو کار خود را با شکست برابر کانادا در رشته آغاز کردند. شاگردان آلکنو در دیداری ضعیف و پرانتقاد برابر کانادایی که در دو بازی ابتدایی خود نتیجه را واگذار کرده بود، با نتیجه 3 بر صفر تن به شکست دادند. این روند شکست ها ادامه دار بود و ثریا آقایی در بدمینتون با واگذاری نتیجه به حریف چینی از دور مسابقات کنار رفت.
همچنین شمشیربازان ایرانی در یک بازی میلیمتری نتیجه را به ایتالیا واگذار کردند و از کسب مدال بازماندند؛ البته که حرف و حدیث های زیادی درباره داوری این مسابقه مطرح شد. اما این پایان کار نبود و تیم ملی بسکتبال ایران هم شکست سنگینی را با 54 اختلاف امتیاز برابر آمریکا متحمل شد. و البته نمایندگان تیراندازی با کمان، بوکس و دوچرخه سواری ایران نیز در روز ششم المپیک بدون کسب موفقیتی به کار خود پایان دادند. بدین ترتیب ایران روز تلخی را در توکیو سپری کرد که تقریبا هیچ موفقیتی را در دل خود جای نداده بود.
 ایران در والیبال بدترین باخت ممکن را برابر کانادا تجربه کرد. برابر کانادا 3-0 و با امتیازات 75-57 مغلوب شدیم. در بسکتبال دومین باخت سنگین در تاریخ المپیک ها را با اختلاف 54 امتیاز متحمل شدیم، در رشته شمشیر بازی سابر تیمی، به ایتالیا و مصر باختیم و برابر آمریکا بردیم و با وجود تبلیغات بسیار در بخش تیمی مسابقات، ششم شدیم. 
در ورزش بدمینتون ثریا آقایی مطابق انتظار برابر حریف چینی بازنده شد. در دوچرخه سواری، سعید صفرزاده در تایم تریل انفرادی، برابر رقبای خود تنها رتبه 33 را به دست آورد و حذف شد. میلاد وزیری در تیراندازی با کمان برابر حریف آمریکایی شکست خورد. در بوکس دانیال شه بخش برابر حریف خود از کوبا که قهرمان جهان بود مصدوم شد و مسابقات را به پایان رساند.
امروز در ورزش ایران روز خوبی نبود اما حداقل انتظار ما در این روز سخت، برد والیبالیست ها برابر کانادا و رسیدن شمشیربازی به مرحله نیمه نهایی بود که البته گفته می شود در این بازی داوران به ضرر ایران عمل کرده اند، در بسکتبال هم انتظار باخت خفیف تری برابر آمریکا داشتیم.
نگران نباشیم، ما از ورزشکاران خودمان انتظار معجزه نداریم، هنوز کشتی گیران و وزنه برداران و کاراته کاهای ما به میدان نیامده اند، ما تا اینجای کار تنها از تکواندو امید مدال داشتیم که نقش بر آب شد و تیر اندازی برخلاف انتظارمان یک مدال طلا و یک مقام پنجم برایمان آورده است، قبلا هم گفتیم که ایران نخواهد توانست مثل المپیک های لندن و ریو کسب موفقیت کند، هرچند می توان به معجزه و درخشش ورزشکاران خوبمان امید داشته باشیم اما به هر حال نباید از ورزشکاران باقیمانده کشورمان در روزهای آینده انتظار دریافت بیش از حداکثر 6 مدال دیگر را داشت. به امید درخشش ورزش در روزهای دیگر به خصوص از دهم مرداد که مسابقات کشتی شروع می شود و آبروی کاروان ورزش ما حفظ می شود.
دانیال شه بخش، بوکسور وزن 57- کیلوگرم ایران که در دور نخست مقابل رقیب مراکشی به برتری رسیده بود، در یک مبارزه نزدیک با حریف کوبایی پیش رفت. دانیال با اینکه برابر آلوارز، قهرمان جهان ایستاده بود و خوب مبارزه می کرد، در راند دوم به دلیل خونریزی از ناحیه پیشانی با رای داوران بازنده اعلام شد و از دور مسابقات کنار رفت.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید