سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد ریالی در بخش کشاورزی قشم

قشم – ایرنا – رییس جهاد کشاورزی قشم گفت: سه واحد صنعتی با مجموع اعتبار بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال امسال در بخش کشاورزی به بهره‌برداری می‌رسد.

مالک یزدان‌پناه شامگاه دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۲ واحد سردخانه و فرآوری ماهی و میگو و یک واحد پرورش جلبک و تهیه کودهای زیستی تا پایان سال فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی ادامه داد: واحد پرورش جلبک با پیشرفت ۹۵ درصد و ۲ واحد صنعتی دیگر با پیشرفت ۷۰ درصدی به صورت همزمان در حال دریافت پروانه فعالیت خود هستند.

رییس جهاد کشاورزی قشم تصریح کرد: هر سه واحد با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و بدون دریافت هرگونه تسهیلات بانکی ایجاد شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: پارسال نیز ساخت یک واحد سردخانه با سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد ریال به اتمام رسید که هم اکنون در مرحله دریافت پروانه بهره‌برداری است.

ردیابی ملخ صحرایی در ۲۸ هزار هکتار از اراضی قشم

یزدان‌پناه از ردیابی آفت عمومی ملخ صحرایی در قشم به صورت متناوب خبر داد و افزود: با توجه به هشدار سازمان فائو، پارسال ۲۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و مراتع قشم ردیابی شد.

وی ادامه داد: همچنین برای ردیابی و مبارزه با آفت قرنطینه‌ای سرخرطومی حنایی نیز ۴۰۰ هکتار تله گذاری فرمونی توسط این اداره اجرا شد.

رییس جهاد کشاورزی قشم گفت: در سال ۱۳۹۹ تعداد ۲۴ دوره آموزشی در بخش‌های مختلف کشاورزی، دامداری و شیلات برگزار شده است.

وی افزود: در بخش طرح، برنامه و تسهیلات جهاد کشاورزی قشم، پارسال هشت نفر برای طرح کاروزی به واحدهای تولیدی زیر بخش کشاورزی، ۱۱ نفر برای استفاده از طرح یارانه دستمزد و ۳ نفر برای استفاده از طرح مشوق‌های بیمه‌ای معرفی شدند.

یزدان‌پناه تصریح کرد: سال گذشته همچنین ۱۵ مورد موافقت اصولی، جواز تاسیس و بهره برداری برای طرح‌های دامداری، شیلاتی، صنایع تبدیلی و غذایی در قشم صادر شد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید