خبر فوری

قشموندها: با کمبود پزشک مواجه ایم/مسئولان: مشکلی وجود ندارد!

هرمزبان – در حالی که این روزها هرمزگان از وضعیت قرمز کرونا نیز عبور کرده و رو به سیاهی می رود و افزایش آمار قربانیان نشان دهنده این موضوع است که طی دو هفته گذشته وضعیت هرمزگان فوق بحرانی است، شهرستان قشم نیز از این قاعده مستثنی نبوده و روزگار چندان مطلوبی را سپری نمی کند.

قشم به عنوان جزیره عجایب هفتگانه و عمدتأ مردم کشورمان آن را به نقطه ای توریستی به ویژه وجود بازارها و سنترهای مختلف می شناسند که به ویژه در شش ماه دوم سال همواره مقصد اغلب گردشگران بوده است اما این روزها از حیث شیوع کرونا وضعیت این جزیره زیبا و جذاب چندان جالب نیست و دیگر گردشگری آن را به تیتر یک رسانه ها تبدیل نکرده بلکه شیوع کرونا و افزایش موارد مثبت و قربانیان سبب شده امروز قشم در وضعیت نگران کننده ای به سر ببرد و حتی در خصوص نبود پرستار شاهد آگهی مسئولان بهداشت و درمان در فضای مجازی برای جذب پرستار با شرایط ویژه هستیم!

این در حالی است که همواره شهرستان قشم از لحاظ امکانات و زیرساخت های درمانی در شرایط مناسبی قرار نداشته، شیوع کرونا نیز این وضعیت را بغرنج تر از قبل کرده است به گونه ای که در بازدید میدانی خبرنگار ایسنا از تنها بیمارستان فعال این جزیره اعتراض مردم به عدم رسیدگی ها، کمبود پزشک و معطلی و کمبود تخت بیداد می کرد و اگر به این وضعیت در زمانی کوتاه رسیدگی نشود، ممکن است شاهد بحرانی تر شدن وضعیت اخیر باشیم.

یکی از شهروندان قشمی ، افزود: با وجود بیمار کرونایی به دلیل عدم وجود تخت خالی مجبور هستیم ساعت ها در حیاط بیمارستان معطل بمانیم تا تخت خالی شود در حالی که شرایط بیمارمان اصلا خوب نیست.

وی با بیان اینکه نمی دانم چرا مسئولین کشور نگاهشان به هرمزگان اینگونه است که در شرایط فوق بحرانی باید با کمبود تخت مواجه شویم، اضافه کرد: در حالی از کمبودها می نالیم که مسئولان شبکه بهداشت و درمان قشم از ایده آل بودن شرایط صحبت می کنند و همه چیز را عادی جلوه می دهند، نمی دانم چرا نباید مسئولان صدای مردم را بشنوند و به گوش کشور برسانند که هرمزگان از نبود امکانات درمانی به ستوه آمده است.

این شهروند قشمی با اشاره به اینکه نبود پزشک متخصص کافی و کمبود پرستار به شدت در سطح شهرستان قشم احساس می شود، عنوان کرد: یک پزشک در روز بیش از ۱۲۰ بیمار را ویزیت می کند و این موضوع به هیچ وجه استاندار نبوده و نیست.

مشاهدات خبرنگار ایسنا در بازدید از بیمارستان پیامبر اعضم(ص) نشان دهنده معطلی مردم و کمبود پرستار و پزشک بود که می طلبد هرچه زودتر مسئولان کشوری فکری به حال استان هرمزگان و به ویژه شهرستان قشمی کنند که به نوعی نقطه مهمی در کشورمان در جهت اتصال به آب های خلیج فارس و قلب اقتصاد هرمزگان محسوب می شود.

در همین خصوص فرماندار شهرستان قشم ، گفت: هفته گذشته به یکباره آمار بستری های کرونایی بیمارستان پیامبر اعظم (ص) شهر قشم از ۹۰ به ۱۳۰ افزایش یافت.

علیرضا نصری با بیان اینکه افزایش ۴۰ تخت ظرف یک هفته با کمک سازمان منطقه آزاد انجام شد، اضافه کرد: کمبود پرستار نگرانی جدی عمومی در شرایط اضطراری کنونی ایجاد کرده است گرچه کمبود پرستار ریشه تاریخی دارد و از بدو افتتاح و در شرایط عادی تعداد پرستار تعریف شده برای این بیمارستان کمتر از سطح نیاز بوده است.

فرماندار شهرستان قشم از رئیس  دانشگاه علوم پزشکی استان خواست در سریع ترین وقت ممکن پرستار مورد نیاز بیمارستان قشم را تامین کند.

نصری در بخش دیگری از سخنان خود از عدم سرویس دهی اسکله های لافت و شهید ذاکری به مسافران و گردشگران خبر داد و افزود: به اتوبوس های حامل تورهای گردشگری اجازه ورود به قشم داده نمی شود.

وی از توقف فعالیت صنوف بخش حرا، همه اسکله های گردشگری و کاهش فعالیت مجتمع های قشم و درگهان به چهار ساعت در شبانه روز ( ۱۶ تا ۲۰ )خبر داد.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس ، افزود: مردم هرمزگان نگران هستند و استرس خود سبب بروط مشکلات فراوان می شود.

احمد مرادی با بیان اینکه وظیفه دارم به عنوان خادم مردم مشکلات را پیگیری و گرفتاری مردم را پیگیری و در جهت کاهش آلام جامعه تلاش کنیم، تصریح کرد: تا مقطعی مدیریت استان توانست در جهت مدیریت بیماری کرونا خوب عمل کند اما در مقطعی دیگر مدیریت استان جوابگو نبود و باید چتر حمایتی کشور نیز به کمک می آمد زیرا در بحص زیرساخت ها و نیروی انسانی با مشکل گسترده ای رو به رو بودیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه منطقه آزاد قشم و سازمان همیاری ها و شهرداری ها در جهت واردات واکسن اعلام امادگی کرده اند اما مشخص نیست چرا این موضوع عملی نمی شود، اظهار کرد: وضعیت هرمزگان از نگرانی عبور کرده و فوق بحرانی است و مردم با پیامک و تلفن انتظار دارند نمایندگانشان این وضعیت را پیگیری کنند تا در سطح کشور این وضعیت بحرانی را بشنود.

مرادی با بیان اینکه مردم قشم چه گناهی کرده اند که تاصیر مهاجرت ها و عدم مدیریت ها را می بینند، عنوان کرد: مجمع نمایندگان استان همه جوره در کنار دانشگاه علوم پزشکی بوده و هست و از ظرفیت خود استفاده کرد و ۴۵ میلیارد تومان از سوی سه نماینده مرکز استان به این دانشگاه اعطا شد.

وی در پایان گفت: خوشحالم منطقه آزاد در دوران مدیریت جدید خود را در کنار مردم دیده است و در تامین زیرساخت ها کمک کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان ، افزود: در شهرستان قشم ۵ نیروی متخصص داخلی، ۳ متخصص بیهوشی، ۴ طب اورژانس و یک متخصص عفونی فعالیت دارند.

دکتر حسین فرشیدی با اشاره به اینکه نباید ۱۲۰ بیمار توسط یک پزشک ویزیت شود، تصریح کرد: باید به هر پزشک ۲۰ بیمار اختصاص یابد برای ویزیت بیماران کرونایی و سرپایی و بیشتر از این تعداد نباید صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه اول تیرماه سالجاری وضعیت فعلی استان هرمزگان را پیش بینی کردیم، خاطرنشان کرد: اکنون نیاز به مداخله جدی ستاد مدیریت بیماری کرونا داریم تا شاهد کاهش موارد مثبت و فوتی باشیم.

فرشیدی با اشاره به اینکه وقتی می گوییم تعطیل یعنی همه جا تعطیل نه آنکه ادارات تعطیل اما مغازه ها باز و پروازها صورت بگیرد، اضافه کرد: در استان هرمزگان ۲۲ درصد جمعیت استان واکسینه شده اند در حالی که در قشم تنها ۱۳ دصد این اتافق رخ داده و دلیل آن استقبال کم مردم بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با بیان اینکه اکنون با کمبود دارو در استان هرمزگان به ویژه رمدسیویر مواجه نیستیم، عنوان کرد: آمادگی داریم هر پرستاری از هرکجای کشورمان بخواهد با هر شرایط و امکاناتی جذب کنیم اما تاکنون ناموفق بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان قشم ۴۳ درصد موارد ابتلا در ادارات، ۷ درصد به دلیل عدم تهویه و ۵۰ درصد به دلیل تجمعات بوده است، افزود: پیشنهاد کاهش پروازها را به ستاد مدیریت بیماری کرونا داده ایم تا امیدواریم در دو هفته آینده با کاهش موارد مثبت و فوتی رو به رو شویم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، حال باید منتظر ماند و دید آیا تدبیر ستاد مدیریت بیماری کرونا در کشور و استان می تواند به کمک بهبود وضعیت هرمزگان بیاید یا خیر؟!

انتهای پیام

منبع: ایسنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید