چهار مرکز پزشکی در غرب قشم آمادگی پذیرش بیماران کرونایی را دارد

قشم- هرمزبان – معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: بیمارستان خلیج فارس و سه مرکز جامع سلامت روستایی در غرب جزیره قشم پس از تجهیز و تامین نیروی انسانی آماده پذیرش بیماران کرونایی هستند.

مهدی زارعی عصر شنبه در ستاد مقابله با کرونا شهرستان قشم افزود: این سه مرکز در روستاهای گُوری، گَوَرزین و کارِوان آماده اضافه شدن به شبکه بهداشت و درمان در غرب جزیره است.

وی ادامه داد: بیمارستان خلیج فارس هم اکنون علاوه بر ارایه خدمات به بیماران دیالیزی، روزانه بیش از یکصد بیمار سرپایی کووید-۱۹ را پذیرش می‌کند.

معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: این سازمان آمادگی تامین هرگونه کمبود مالی و تجهیزات در بیمارستان پیامبر اعظم(ص) و سایر مراکز درمانی شهرستان را دارد.

وی اظهار کرد: همچنین آمادگی تامین نیروهای غیر تخصصی شامل نگهبانی، خدمات و غیره برای مراکز درمانی وجود دارد.

زارعی افزود: بیمارستان پیامبر اعظم(ص) کمبودهایی داشت که با کمک سازمان منطقه آزاد قشم، خیران و شبکه بهداشت تامین شد.

وی در خصوص کمبود پزشک و پرستار در قشم نیز تاکید کرد: هتل برای اسکان و پرداخت اضافه کار تشویقی و سایر خدمات مالی برای حضور پزشک و پرستار در قشم فراهم است.

قشم آمادگی تامین ۵۰۰ هزار واکسن را دارد

معاون اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در صورت صدور مجوز، آمادگی واردات ۵۰۰ هزار واکسن برای شهروندان و مسافران ورودی به قشم وجود دارد.

وی افزود: جزیره قشم می تواند جایگزین مناسبی برای مقصد سفر با هدف تزریق واکسن شود.

زارعی تصریح کرد: این طرح در صورت تایید و اجرا، از خروج ارز و بروز بسیاری از مشکلات احتمالی در سفر به سایر کشورها جلوگیری می‌کند.

چهار مرکز پزشکی در غرب قشم آمادگی پذیرش بیماران کرونایی را دارد

آمار فوت بیماران کرونا در درگهان بیش از قشم است

معاون اجتماعی و گرشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با وجود تفاوت در جمعیت دو شهر درگهان و قشم، آمار فوت بیماران کرونا در شهر درگهان ۴۷ نفر و این آمار در قشم ۴۵ نفر گزارش شده است.

زارعی از اعلام آمادگی سازمان منطقه آزاد قشم برای اجرای هرگونه طرح پیشگیری، کنترل و درمان خبرداد و تصریح کرد: این طرح باید با هماهنگی این سازمان و مدیریت ویژه درگهان اجرا شود تا از بروز فاجعه انسانی در این منطقه جلوگیری کند.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید