خبر فوری

خلاقیت رکن کارآفرینی است

تهران-هرمزبان – رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به مناسبت روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه ای گفت: کارآفرینی در محیط نامأنوس متولد نمی‌شود؛ لازم است بین انسان و محیط الفت ایجاد شود تا به خلاقیت و کارآفرینی برسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از گزارش روز شنبه  وزارت آموزش و پرورش، حسن ملکی اظهار کرد: «کارآفرینی» به این معناست که انسان قدرت ساخت و طراحی لوازم و ابزار جدید، بر اساس طرح و ایده‌های نو را دارد.

وی کارآفرینی را عامل مهمی در رشد اقتصادی کشورها خواند و گفت: کشورهای پیشرفته در مسائل اقتصادی و فنی، به وسیله انسان‌هایی پیشرفت کرده‌اند که قدرت آفرینندگی داشته‌اند. بدیهی است که «خلاقیت» ضلع بسیار مهم «کارآفرینی» است.

ملکی بر لزوم توجه به برنامه ریزی آموزشی در شاخه فنی و حرفه‌ای تأکید کرد و افزود: برنامه ریزی های آموزشی باید به گونه ای انجام شود که فارغ التحصیلان شاخه های فنی و حرفه ای، در پایان دوره تحصیلی توانایی کارآفرینی را در عرصه‌های مختلف داشته باشند

وی افزود: نمی‌توانیم هر فرد را تنها برای یک کار معین، تربیت کنیم به این معنا که تنها برای یک حرفه معین، مهارت لازم را به دست آورد. بلکه باید تلاش کنیم  روحیه کارآفرینی را تقویت کنیم تا هر فرد بتواند شرایط کار را ایجاد کند. در این راستا باید شایستگی‌ها را افزایش دهیم زیرا مشاغل در حال تغییر هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر در عرصه برنامه ریزی‌های کارآفرینی، تفاوت‌های منطقه‌ای را نیز لحاظ کنیم، شاهد تکثر گسترده‌ای خواهیم بود که یک نیاز است. در واقع کارآفرینی باید در بستر و میدان بومی شکل گیرد و این باید یکی از رویکردهای اصلی ما در این مسیر باشد زیرا کارآفرینی محیط مانوس می‌طلبد.

ملکی تأکید کرد: کارآفرینی در محیط نامأنوس متولد نمی‌شود بنابراین باید تفاوت استان‌های مختلف را مد نظر قرار دهیم تا با ایجاد الفت  بین هر فرد و محیط پیرامونش، به خلاقیت و کارآفرینی برسیم.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید