خبر فوری

بیمار یابی کرونا در کیش ۲.۷ برابر افزایش یافت

کیش – ایرنا – مسوول اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در مرکز توسعه سلامت کیش گفت: در گام پنجم اجرای این طرح روند بیماریابی تا کنون نسبت به گام چهارم آن ۲.۷ برابر افزایش یافته است.

حسن مجرد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در گام چهارم این طرح ۹ هزار و ۱۲۳ مورد تست و در گام پنجم تا کنون حدود ۹۲۰۰ مورد تست اخذ شده که در گرفتن تست افزایش نسبی نسبت به دوره چهارم را شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: اما با توجه به شناسایی یک هزار و ۹۶۷ بیمار در دوره پنجم این روند به نسبت بیماریابی دوره چهارم که ۷۱۶ نفر بود از افرایش حدود ۲.۷ برابری (۲۷۰ درصد) برخوردار است.

گام چهارم طرح شهید سلیمانی از اواخر آذر ۱۳۹۹ تا ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ به مرحله اجرا در امده و گام پنجم نیز از ۱۷ فروردین امسال آغاز و تا اتمام واکسیناسیون گروه های سنی مختلف اعلامی از سوی وزارت بهداشت ادامه دارد.

مجرد یادآور شد: مهمترین روند افزایش بیماریابی به دلیل اوج گیری بیماری در جامعه، شیوع سویه های جدید تهاجمی ویروس از جمله نوع دلتا است که انتظار می رود مردم جامعه با رعایت پروتکل های بهداشتی از روند افزایشی ابتلاها جلوگیری کنند.

مجرد افزود: در گام پنجم اجرای طرح شهید سلیمانی رهگیری افراد به صورت جدی همانند دوره چهارم پیگیری شده که در این جزیره تا کنون  ۶ هزار و ۱۳ کیشوند که با بیماران مبتلا به ویروس کرونا در ارتباط بودند رهگیری شدند.

تمرکز در طرح شهید سلیمانی بر بحث پیشگیری از کرونا است و این طرح شامل سه گام اصلی مراقبت، حمایت و نظارت است.

این طرح در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب، دستورهای فرماندهی‌کل سپاه و پیرو تفاهم‌نامه سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت، اجرا می شود به‌ منظور قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا  این طرح هم اکنون در  کیش و سایر شهرهای ایران عزیز در حال اجرا است.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت ۲۴ پنجشنبه هفت مرداد در این جزیره ۶ هزار و ۴۱۸ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است که ابتلای حدود ۴۶ نفرآنان در روز گذشته تایید شد.

اکنون ۴۰  بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان کیش بستری هستند.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید