خبر فوری

سواحل کیش با هدف ایجاد درآمد پایدار ساماندهی می‌شود

کیش – ایرنا – معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش گفت: نوار ساحلی این جزیره با رویکرد علمی و تخصصی به منظور تحقق درآمد پایدار ساماندهی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایرنا، ناصر آخوندی روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی اجرای طرح ساماندهی و طراحی شهری نوار ساحلی کیش اظهار داشت: این ساماندهی بر اساس استاندارد های زیست محیطی برای ایجاد درآمد پایدار در این جزیره انجام می شود.

وی اضافه کرد: انتخاب سرمایه گذار و شیوه واگذاری غرفه ها پس از ساماندهی طبق ضوابط شورای سیاست گذاری سازمان منطقه آزاد کیش مشخص می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز با اشاره به لزوم اهمیت اجرای طرح ساماندهی این جزیره گفتک افزود: در کنار اجرای این طرح ، توجه ویژه به مسائل پدافند غیر عامل نیز در اولویت است.

سعید پورعلی یادآور شد: اهتمام ویژه به چشم انداز طرح جامع و اجرای ساماندهی سواحل کیش با هدف جذب گردشگر به جزیره از ضرورت های این ساماندهی است.

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش هم اضافه کرد: زیر ساخت های گردشگری از جمله مراکز خرید، اقامتی، مجموعه های تفریحی و گردشگری، ارائه خدمات با کیفیت و نوار ساحلی کیش از جذابیت های بارز این جزیره است.

علی عرب اظهار داشت: ایجاد زیبایی بصری و ساماندهی پارکینگ ها، سرویس بهداشتی و نمازخانه ها از جمله اقدامات این طرح محسوب می شود و پس از تصویب شورای سیاست گذاری و اعضای هیات مدیره سازمان به مرحله اجرا در می آید.

وی توسعه گردشگری ساحلی را از اهداف مهم طرح ساماندهی سواحل کیش اعلام کرد و گفت: با ضابطه مند شدن بهره برداری های و ایجاد درآمدهای پایدار از واگذاری غرفه ها می توان گام های موثری در این مسیر برداشت.

مدیر GIS معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش نیز  اظهار داشت: این پروژه از سال ۹۸ مورد بررسی قرار گرفت و سال گذشته به صورت جدی با همراهی مشاور و همکاران مورد مطالعه شده است.

قدیسه نجار افرود: مهمترین هدف اجرای این طرح افزایش کیفیت شکل ظاهری خدمات دهی در سواحل کیش، ایجاد درآمد پایدار،حذف واسطه ها در واگذاری های غیر اصولی غرفه ها و واگذاری به بهره بردار واقعی، رعایت جدی مسائل زیست محیطی و استاندارد سازی فضای سواحل فراخور نیاز ساکنان و گردشگران است.

وی در خصوص چگونگی واگذاری سازه های ارائه خدمات در نوار ساحلی نیز گفت: فضاهای ساحلی به سه دسته کلی فضاهای خرد با متراژ و سرمایه گذاری کم، متوسط و کلان تقسیم شده است.

نماینده مشاور طرح ساماندهی و طراحی شهری نوار ساحلی کیش هم افزود: مطالعات این طرح در  ۱۲ جلد بر اساس توسعه گردشگری مبتنی بر محیط طبیعی، تاریخی، بومی و حفظ زیست بوم جزیره تدوین شده است.

علی اکبری افزود: ارتقا آوازه کیش به عنوان مقصد نمونه گردشگری ساحلی – دریایی در مقیاس ملی، با اقتصاد پویا و توسعه پایدار و همچنین جزیره ای سبز و متکی بر فناوری های نوین و انرژی های تجدید پذیر از هداف کلان این طرح است.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید