کیشوندان جشن عید غدیر را با کاروان خودرویی برگزار کردند

کیش – ایرنا – عید غدیر خم و آغاز امامت و ولایت در کیش با کاروان خودرویی جشن گرفته شد و کیشوندان و مسافران زیادی از این اقدام فرهنگی استقبال کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایرنا، کیشوندان شامگاه چهار شنبه به علت محدویت های کرونا و پیشگیری از شیوع این ویروس جشن عید غدیر خم را از مقابل مسجد حضرت خاتم تا اسلکه تفریخی به صورت کاروان خودرویی گرامی داشتند.

در مقابل اسلکه تفریحی نیز این حرکت فرهنگی مورد استقبال سایر کیشوندان و مسافران جزیره قرار گرفت و در آن محل این مراسم به صورت مولودی خوانی با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.

همچنین پیش از آغاز رژه موتوری مراسم نور افشانی مقابل مسجد خاتم الانبیاء(ص) انجام شد و فردا نیز ای آیین ساعت ۲۱ در میدان آرین شهرک نوبنیاد کیش برگزار می شود.

هم زمان با آغاز دهه امامت و ولایت با فضاسازی، چراغانی و آذین بندی سطح شهر، معابر، میادین به ویژه میدان غدیر، جزیره کیش در این عید خجسته سرشار از شور و نشاط شده است.

۱۸ ذی الحجه، سالروز واقعه غدیر خُم است، روزی که جبرییل امین آیه ۷۰ سوره مائده (قرآن کریم) را به پیامبر بزرگوار اسلام(ص) وحی کرد و حضرت محمد مصطفی(ص) در بازگشت از آخرین حج خود، مسلمانانی را که در حج شرکت داشتند در غدیر خم جمع و علی ابن ابیطالب(ع) را به عنوان وصی، برادر و جانشین خود معرفی کرد؛ غدیر خم نام ناحیه ای میان مکه و مدینه است. 

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید