دومین مسابقه دور ریختنی‌های ماندنی در قشم برگزار شد

قشم- هرمزبان – معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: دومین دوره مسابقه «دور ریختنی‌های ماندنی» در مرکز آموزشی ژئوپارک روستای دولاب واقع در غرب جزیره قشم برگزار شد.

مهدی زارعی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مسابقات با هدف فرهنگ سازی و ارتقاء سطح آگاهی مردم در زمینه خطرات محیط زیستی استفاده از پلاستیک برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ۴۵ کودک در رده سنی ۶ تا ۱۱ سال در این مسابقه با ساخت اشیاء تزیینی یا کاربردی از مواد بازیافتی (دور ریختنی) شرکت کردند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: شرکت کنندگان با استفاده از ظروف، ضایعات پلاستیکی و اشیا دور ریختنی و با خلاقیت خود، محصولاتی مانند ماکت، عروسک و اشیا تزیینی ساختند.

وی افزود: حفاظت از طبیعت و بهبود محیط پیرامون زندگی موضوعی است که باید به روش های مختلف به نسل بعدی آموخت و از سن کودکی در آنان نهادینه کرد.

زارعی ادامه داد: ژئوپارک جهانی قشم هر ساله، کارگاه ها و دوره های آموزشی ویژه ای برای کودکان در روستاهای غرب جزیره برگزار می کند که این مسابقه نیز همزمان با روز جهانی «بدون پلاستیک» برگزار شد.

نخستین مسابقه «دور ریختنی‌های ماندنی» با ٢٠ شرکت کننده از ٢١ تا ٣١ تیرماه پارسال برگزار شد.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید