از قهرمان تا تیم های سقوط کرده؛ همه چیز در هفته آخر مشخص می شود

هرمزبان – با نتایجی که در هفته بیست و نهم لیگ برتر رقم خورد، همه چیز به هفته آخر کشیده شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، پرسپولیس روز آخر حتی با یک مساوی قهرمان است، مگر آن که نتیجه ای عجیب رقم بخورد و سپاهان 3 تفاضل گل عقب ماندگی اش را در بازی مقابل استقلال جبران کند. در هفته بیست و نهم لیگ برتر پرسپولیس با نتیجه 3 بر یک تراکتور را شکست داد تا صدر جدول را برای خود حفظ کند، سپاهان با 2 گل از سد همشهری اش ذوب آهن گذشت تا با 62 امتیاز در تعقیب پرسپولیس 64 امتیازی باشد، فرهاد مجیدی در دیداری که برای استقلال تشریفاتی بود و برای فرهاد مجیدی حیثیتی، 3 بر یک از سد نساجی گذشت تا در حالی که در قائمشهر یک بر صفر عقب بود، مقابل ساکت الهامی که جام حذفی را از چنگش در آورده بود، کام بک بزند و در همان رده سوم امتیازاتش را به 56 برساند. گل گهر هم با غلبه بر نفت مسجد سلیمان در خانه حریف، 44 امتیازی شد و رتبه چهارم را در جدول حفظ کرد.
فولاد هم با غلبه بر نفت آبادان با 43 امتیاز در رده پنجم ایستاد تا از تراکتور که 42 امتیازی بود و به پرسپولیس باخت و به رده ششم تبعید شد، بالاتر باشد. نبرد اهواز و آبادان را فولاد با نتیجه 2 بر صفر برد. پیکان هم پرگل ترین پیروزی هفته را مقابل ماشین سازی جشن گرفت و 40 امتیازی شد تا تیم هفتم جدول شود. پدیده مشهد در خانه مس رفسنجان باخت تا با این نتیجه با 37 امتیاز، تیم هشتم جدول باشد، آلومینیوم هم در تهران مغلوب سایپا شد تا با همین تعداد امتیاز در رده نهم بماند، مس رفسنجان که 2 بر یک پدیده را برد با 36 امتیاز تیم دهم جدول شد و نفت آبادان که به فولاد باخت با 34 امتیاز به رده یازدهم جدول سقوط کرد. نساجی و نفت مسجدسلیمان که در خانه به استقلال و گل گهر باختند با همان 32 و 28 امتیازی که داشتند در خانه های دوازدهم و سیزدهم جدول ماندند و ذوب آهن هم با همان 26 امتیاز در رده چهاردهم جاخوش کرد اما حالا خطر سایپا را بیش از قبل احساس می کند چرا که سایپا با نتیجه یک بر صفر آلومینیوم اراک را برد و مثل ذوب آهن 26 امتیازی شد. رده آخر جدول هم دربست متعلق به ماشین سازی 14 امتیازی است که امشب در خانه 5 بر صفر به پیکان باخت. با این نتایج، همه چیز به هفته آخر موکول شد؛ چه تعیین قهرمان و چه تقدیر دومین تیم سقوط کننده و چه تکلیف رده چهارم جدول که می تواند یک «نیم سهمیه» احتمالی در پی داشته باشد.
در جنگ قهرمانی هفته آخر پرسپولیس و سپاهان دورادور مبارزه می کنند. پرسپولیس که در تهران به مصاف پیکان می رود، با یک پیروزی جشن قهرمانی می گیرد البته یک مساوی هم می تواند تضمین کننده قهرمانی پرسپولیس باشد، چرا که سپاهان با استقلال بازی دارد و بعید است در این بازی بتواند تفاضل گل عقب افتاده اش را جبران کند. مساوی پرسپولیس مقابل پیکان این تیم را به امتیاز 65 می رساند و از آن جایی که تفاضل گل این تیم 31 مثبت است و تفاضل گل سپاهان 28، روز آخر سپاهان باید با اختلاف 3 گل استقلال را در ورزشگاه آزادی ببرد تا در صورت مساوی پرسپولیس و پیکان قهرمان لیگ برتر شود. روی کاغذ شانس قهرمانی پرسپولیس بیشتر است.
اگر استقلال در جام حذفی قهرمان شود، رتبه چهارم جدول هم در لیگ برتر ارزش پیدا می کند چرا که نیم سهمیه حضور در پلی آف فوتبال ایران در این صورت به تیم چهارم جدول لیگ برتر می رسد. چهار تیم استقلال، ملوان، گل گهر و فولاد به نیمه نهایی جام حذفی رسیده اند و قرعه کشی امروز (دوشنبه) تکلیف آنها را در نیمه نهایی روشن می کند. قهرمانی استقلال در جام حذفی یعنی شانس به تیم چهارم لیگ برتر رو کرده است. در هفته پایانی سه تیم گل گهر 44 امتیازی، فولاد 43 امتیازی و تراکتور 42 امتیازی دارای شانس برای کسب سهمیه هستند. گل گهر با غلبه بر نساجی قطعا چهارم می شود ولی اگر تیم قلعه نویی مقابل نساجی توقف کند، فولاد می تواند با غلبه بر پدیده در مشهد، خود را به رده چهارم جدول برساند ولی اگر نکونام هم در مشهد حریف رحمتی نشود، تراکتور و فیروز این شانس را دارند که با غلبه بر سایپا در تبریز به رده چهارم برسند. البته هم گل گهر و هم فولاد هنوز در چرخه جام حذفی هم حضور دارند. روی کاغذ شانس گل گهر برای چهارم شدن از بقیه بیشتر است.
و اما می رسیم به جنگ بقا… ماشین سازی که سقوط کرده در تنها بازی تشریفاتی هفته آخر میهمان نفت آبادان است. سه بازی دیگر اما در تعیین دومین تیم سقوط کننده نقش دارد.
سایپا تیم پانزدهم جدول که 26 امتیازی است و به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به ذوب آهن فانوس سقوط به دست گرفته، میهمان تراکتور است و باختن در این بازی این تیم را به لیگ آزادگان می فرستد. ذوب آهن که هم امتیاز با سایپا در رده چهاردهم است از مس رفسنجان پذیرایی می کند و با پیروزی در این بازی قطعا در لیگ برتر می ماند اما اگر مقابل مس شکست بخورد و سایپا تنها یک مساوی از تراکتور بگیرد، این ذوب آهن است که به لیگ پایین تر می رود. نفت مسجدسلیمان هم با 28 امتیاز در روز آخر میهمان علیرضا منصوریان و آلومینیوم اراک است و با یک مساوی به احتمال زیاد در لیگ می ماند اما هیچ بعید نیست در روز آخر با برد سایپا و ذوب آهن، این نفت باشد که با شکست مقابل اراکی ها به دسته پایین تر سقوط کند. فکری که یک تجربه همکاری نیمه تمام با اراکی ها دارد، در حساس ترین بازی اش به اراک می رود.
در قعر جدول نفت مسجدسلیمان با 28 امتیاز و تفاضل گل منفی 9 سیزدهم است، ذوب آهن با 36 امتیاز و تفاضل گل منفی 10 چهاردهم و سایپا هم با 26 امتیاز و تفاضل گل منفی 11 پانزدهم… تنها یکی از این سه تیم همراه ماشین سازی سقوط می کند. روی کاغذ ذوب آهن به دلیل میزبانی مقابل مس شانس بیشتری برای ماندن دارد (مگر آن که مجتبی حسینی در تکمیل نتایج ضعیف اخیرش، حریف مس کم انگیزه هم نشود) و سایپا و نفت بیشتر در خطر سقوط هستند چرا که اولی باید در تبریز به مصاف تراکتور برود و دومی هم در اراک به مصاف آلومینیوم. سایپا با سعید اخباری که سابقه کار در تبریز را دارد، پس از آن که 3 امتیاز از آلومینیوم و منصوریان گرفت، امیدوار است در شهر تبریز 3 امتیاز دیگر هم از فیروز کریمی و تراکتور بگیرد و به امید حذف نفت بنشیند. فکری و منصوریان، همبازیان قدیمی در اراک به هم می رسند و اخباری و گروه مالک تراکتور، همکاران قدیمی در تبریز.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید