سخنگوی شوای سلامت: تصمیمی برای تعطیلی ۱۰ روزه کیش گرفته نشده است

کیش – ایرنا – سخنگوی شورای سلامت کیش گفت: ستاد کرونای این جزیره تا کنون تصمیمی برای اعمال تعطیلی های گسترده ۱۰ روزه در این جزیره نگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایرنا، محمدرضا ر ضانیا روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به انتشار یک فایل صوتی از طرف یک مقام غیر مسوول در فضای مجازی مبنی بر اعمال تعطیلی ۱۰ روزه در کیش اظهار داشت: برای تصمیم گیری در این مساله باید در ستاد کرونای جزیره  طرح شود و به تایید عالی ترین مقام حاکمیتی کیش برسد.

وی اضافه کرد: پس از تایید، توسط سخنگوی شورای سلامت به صورت رسمی از طریق رسانه ها به مردم اعلام می شود و بنابراین انتظار می رود مردم جزیره هرگونه اطلاعات در این زمینه را از طریق ر سانه های رسمی،روابط عمومی و  سخنگوی شورای سلامت دریافت کنند.

رییس مرکز توسعه سلامت جزیره کیش یادآور شد: در شرایط فعلی انتشار شایعات پیرامون بیماری کووید ۱۹ منجر به بروز التهابات روانی در جامعه می شود و تمام افراد باید از دامن زدن به این مسائل خودداری کنند.

وی افزود: ستاد کرونای جزیره همواره جلسات مختلفی در گروه های تخصصی را برای دریافت نظرات مشورتی برگزار می کند و اگر به نقطه ای برسیم که نیاز باشد برای حفظ سلامت عمومی جزیره و برای پیگشیری از بروز آسیب به سلامت مردم محدویت هایی اعمال شود مثل گذشته در این راستا اقدام خواهد شد.

رعایت پروتکل ها در کیش به کمتر از ۶۰ درصد رسیده است

رضانیا گفت: در بازرسی های میدانی به عمل آمده میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در جزیره به کمتر از ۶۰ درصد رسیده و اگر این میزان به بالای ۸۵ درصد نرسد شیوع گسترده کرونا کنترل نخواهد شد و شورای سلامت مجبور به اعمال محدویت ها برای حفظ سلامت عمومی جزیره خواهد شد.

وی افزود: برای پیشگیری از این اتفاق و جلوگیری از بروز آسیب به اقتصاد جزیره لازم است کیشوندان و مسافران خیلی جدی تر برای ممانعت از ابتلای بیشتر و و شکستن تاب آوری بیمارستان در رعایت شیوه نامه ها جدی تر باشد .

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت ۲۴ یکشنبه  سوم تیر در این جزیره ۶ هزار و ۱۸۵ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است که ابتلای حدود ۶۶ نفرآنان در ۲۴ ساعت منتهی به بامداد یکشنبه تایید شد.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید