اشتباه داوری یا احتیاط بیش از حد؛ پرسپولیس نیازمند ریکاوری روحی

هرمزبان – هواداران پرسپولیس می گویند اشتباهات داوری در جام حذفی بعد از ضربات پنالتی عامل ناکامی سرخپوشان در این جام بوده است. 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، پرسپولیس در یک چهارم نهایی جام حذفی به تیم استقلال باخت و حذف شد، این نهمین باخت پرسپولیس در ضربات پنالتی جام های حذفی بود اما هواداران می گویند تنها عامل ناکامی پرسپولیس در جام های حذفی این مساله نیست. به گفته هواداران پرسپولیس اشتباهات سهوی داوران، دومین عامل ناکامی پرسپولیس در جام های حذفی بوده اند، در بازی روز پنجشنبه پرسپولیس مقابل استقلال داور بازی در صحنه خطای ارسلان مطهری روی فرشاد فرجی اشتباه کرد و بعد از بازی خودش به این نکته اشاره کرد که باید به مدافع استقلال کارت زرد نشان می داد اما طرفداران پرسپولیس معتقدند باید فغانی مطهری را اخراج می کرد.
هواداران پرسپولیس می گویند اشتباهات داوری در جام حذفی بعد از ضربات پنالتی عامل ناکامی سرخپوشان در این جام بوده است. پیش از این پرسپولیس شش سال بود در جریان بازی و اوقات اضافی در جام حذفی بازنده نشده بود و آخرین باخت پرسپولیس در  13 آبان سال 1394 در جریان بازی رقم خورده و پرسپولیس برابر تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان با نتیجه 2-0 بازنده شده بود، در این بازی داور بازی به اشتباه ایمان قاسمی گلر وقت پرسپولیس را از زمین اخراج کرد، داور اعتقاد داشت دروازه بان پرسپولیس توپ را با دست خارج از محوطه زده اما تصاویر کاملا نشان می داد که این دروازه بان توپ را با سر دفع کرده بود. این بازی در وقت اضافه با شکست 2-0 پرسپولیس به پایان رسید.
قبل از آن هم هواداران پرسپولیس اعتقاد داشتند در نیمه نهایی جام حذفی 1386 برابر سپاهان، محسن قهرمانی به اشتباه برای زردپوشان پنالتی گرفت و در نهایت سرخ ها بازنده بازی شدند.
هواداران سرخ پوش می گویند در سال 85-84 هم در دقیقه 118 وقت اضافه بازی مقابل سپاهان، مسعود مرادی از اعلام پنالتی محرز روی احسان خرسندی مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس خودداری کرد و این بازی به جای پایان در اوقات قانونی و اضافه کارش به ضربات پنالتی کشید و در ضربات پنالتی تیم فوتبال پرسپولیس بازنده بازی شد. هواداران پرسپولیس معتقد هستند پرسپولیس بعد از ضربات پنالتی از اشتباهات داوری که البته در بیشتر مواقع سهوی بوده است ضرر زیادی خورده است.
پرسپولیس و استقلال در یک چهارم نهایی جام حذفی کشور به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری آبی ها در ضربات پنالتی به پایان رسید. در ابتدای این بازی، ارسلان مطهری با فرشاد فرجی یک برخورد شدید داشت که علیرضا فغانی آن را خطا تشخیص نداد اما به گواه همه کارشناسان و حتی خود علیرضا فغانی در پایان بازی، آن تصمیم اشتباه بود و مهاجم استقلال باید کارت جریمه می شد. باشگاه پرسپولیس در این خصوص بیانیه ای صادر کرده است و این صحنه را با اخراج نانی در بازی بین منچستر یونایتد و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا مقایسه کرده است.
در بیانیه باشگاه پرسپولیس آمده است: صحنه خطای مهاجم استقلال روی فرجی را دوباره ببینید. این بار در مقایسه با خطایی که چند سال پیش در دیدار منچستریونایتد و رئال مادرید در لیگ قهرمانان رخ داد و جونیت چاکر، داور اهل ترکیه بدون درنگ به نانی، هافبک تیم انگلیسی کارت قرمز مستقیم داد
همین صحنه دقیقا در بازی دیشب تکرار شد اما داور بازی در کمال تعجب کارت زرد هم به بازیکن خطاکار نشان نداد. البته به گواه این ویدیو و نظر کارشناسان، بازیکن حریف باید اخراج می‌شد. اتفاقی که اگر رخ می‌داد، تیم استقلال باید از دقیقه 15، ده نفره به بازی ادامه می‌داد و روند بازی هم طور دیگری رقم می‌خورد. با این حال، کادرفنی پرسپولیس و در راس آنها یحیی گل‌محمدی، از قضاوت علیرضا فغانی تشکر کرد و بدون《هوچی‌گری》و البته با استناد به نظر چند کارشناس گفت که داور می‌توانست در این صحنه تصمیم بهتری بگیرد.
اما اگر این اشتباه علیه طرف دیگر بازی رقم می‌خورد چه می‌شد؟ هنوز یادمان نرفته برخی‌ که از قضا بارها در این فصل از اشتباهات داوری سود برده‌اند چطور با رفتار و گفتار خود به دنبال تأثیر روی داوران و تحت فشار قرار دادن آنها به نفع خودشان بوده‌اند.در فیلم و عکس‌ها علاوه بر بدن مجروح فرشاد فرجی، می‌توانید صحنه خطا و نمونه خارجی آن را ببینید.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید