واگذاری املاک به مدیران سازمان منطقه آزاد در قشم بررسی می شود

قشم- هرمزبان – مدیر بازرسی، نظارت و رسیدگی به شکایات سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با پخش کلیپی در فضای مجازی از نحوه واگذاری زمین به یکی از مدیران ارشد این سازمان، کمیته ای برای بررسی نحوه واگذاری املاک به مدیران این سازمان در سال ١٣٩٩ تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از روز یکشنبه ایرنا از سازمان منطقه آزاد قشم، علی شاملو افزود: این کمیته به دستور مدیرعامل سازمان منطقه ازاد قشم تشکل شد که مدیر کل حراست، مدیر بازرسی، نظارت و ارزشیابی عملکرد و مشاور حقوقی مدیرعامل اعضای آن هستند.
وی ادامه داد: این کمیته علاوه بر بررسی موضوع واگذاری زمین که در فضای مجازی منتشر شده، قرار است تمامی پرونده های واگذاری زمین در قشم را بررسی کند.
شاملو تاکید کرد: در این کمیته که با مسوولیت مشاور حقوقی مدیرعامل فعالیت می کند، در صورت رویت هرگونه تخلف، ضمن حفظ آبروی افراد، اقدام قانونی از جمله اقاله، فسخ و معرفی متخلفان به دستگاه قضایی صورت می گیرد.
وی افزود: حفظ حقوق بیت المال، حقوق عامه، توسعه جزیره قشم، رضایتمندی و خدمت به مردم، رعایت قوانین و مقررات در همه امور، ایجاد شفافیت، جلوگیری از فساد و تبعیض وظیفه تمام مدیران است.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.
کلیپی در فضای مجازی شهرستان قشم در حال انتشار است که در آن نحوه واگذاری یک قطعه زمین به همسر یکی از مدیران ارشد سازمان منطقه آزاد را خلاف قوانین و مقررات نشان می دهد.
پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید