خبر فوری

۱۰ نفر دیگر در هرمزگان قربانی کرونا شدند

هرمزبان – سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در نخستین روز از مردادماه امسال ۱۰ نفر دیگر شامل هفت مرد و ۳ زن در این استان قربانی کرونا شدند

دکتر فاطمه نوروزیان شامگاه جمعه با اعلام این خبر به رسانه ها افزود: فوت شدگان در بازه سنی ۲۷ تا ۷۹ سال از شهرستان های بندرعباس، میناب، رودان، قشم و سیریک بودند.

 وی بیان داشت: با قربانی شدن این تعداد، شمار جانباختگان کرونایی در هرمزگان به یکهزار و ۵۹۳ نفر رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهارداش: در شبانه روز گذشته همچنین نیز ۲۳۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری شدند و اکنون در مجموع ۹۶۶نفر تحت مراقبت هستند.

نوروزیان یادآورشد: از مجموع بستری های کرونایی در هرمزگان، ۱۱۵ نفر در بخش مراقبت های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۲۲نفر از آن ها وخیم است.

به گفته ی وی، در یک هفته گذشته ۱۷ درصد در موارد غربالگری کرونایی در هرمزگان افزایش داشته ایم که روند افزایش ۲۸درصدی موارد مثبت قطعی کووید ۱۹ رادر استان به همراه داشته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: افزایش موارد مثبت کرونا و فوت و بستری شدگان این ویروس در هرمزگان، نشان دهنده گسترش زیاد ویروس جهش یافته دلتا در تمام نقاط استان است.

دکتر نوروزیان با اشاره به اینکه واکسناسیون عمومی کرونا با روند خوبی در هرمزگان در حال انجام است افزود: همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری است و این واکسیناسیون برای پیشگیری از ایجاد پیک‌های بعدی کروناست و برای درمان پیکی که در آن هستیم، نیست.

وی گفت: به طور قطع مهم ترین راه کنترل کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استقبال مردم از واکسیناسیون است.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید