خبر فوری

استقلال – پرسپولیس؛ فرهاد و یحیی به هم رسیدند

هرمزبان – سرخابی ها نود و ششمین دربی پایتخت را برگزار می کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، این بار حساسیت ها چندجانبه و هم متفاوت است. جنگ لفظی و بیانیه ای میان کادر فنی، مدیریت و حتی بازیکنان دو تیم از مدت ها قبل آغاز شده و می توان گفت بازی فردا حکم تسویه حساب را دارد. از سوی دیگر این دربی روز حساب هم است چرا که تکلیف بسیاری چیزها را مشخص می کند. جام حذفی برای پرسپولیسی هایی که در کورس قهرمانی لیگ برتر هستند، می تواند دومین قهرمانی شان باشد. اما برای استقلال که کورس قهرمانی را به پرسپولیس و سپاهان باخته، این جام تنها فرصت قهرمانی امسال در ایران است. با توجه به شرایط باشگاه، این دربی به نوعی حکم مرگ و زندگی را برای آبی ها دارد.
استقلال در حالی فردا باید به مصاف سرخ پوشان برود که در مراحل قبلی موفق شده پیکان و ذوب آهن را شکست دهد. همچنین آبی ها در لیگ برتر هم با 50 امتیاز در رتبه سوم جدول حضور دارند و سهمیه لیگ قهرمانان آسیا فصل آینده خود را قطعی کرده اند. پرسپولیس برای رسیدن به این مرحله مس نوین کرمان و شاهین بندرعامری را شکست داده است. همچنین سرخ ها که در کورس قهرمانی با سپاهان هستند، در حال حاضر با 58 امتیاز صدرنشین جدول هستند.
طی هفته های گذشته جنجال ها بین دو تیم زیاد شده و این بازی از حساسیت زیادی برخوردار است؛ از مصاحبه فرهاد مجیدی و بازیکنان استقلال علیه سرخ پوشان تا واکنش یحیی گل محمدی و پرسپولیسی ها. در خط دروازه جدال سیدحسین حسینی و حامد لک جذاب خواهد بود. حسینی طی هفته های اخیر عملکرد مناسبی داشته و موفق شده رشید مظاهری را نیمکت نشین کند. حامد لک هم با توجه به غیبت احتمالی رادوشوویچ،تنها دروازه بان پرسپولیس در دربی 96 خواهد بود.
در فاز دفاعی هم احتمالا پرسپولیس مثل بازی های گذشته با دو مدافع وسط و دو مدافع کنار بازی خواهد کرد. در آن به احتمال زیاد فرهاد مجیدی از سیستم سه دفاعه بهره خواهد برد. یکی دیگر از جدال های جذاب دربی که احتمالا تعیین کننده خواهد بود، به خط میانی دو تیم بر می گردد؛ جایی که کمال کامیابی نیا غایب بزرگ سرخ ها است. با این حال نبرد میلاد سرلک، احمد نوراللهی و احسان پهلوان با مهدی پور، ریگی، فرشید اسماعیلی و آرش رضاوند جذاب خواهد بود.
بدون هیچ تردیدی نباید از فاز هجومی دو تیم هم به راحتی عبور کرد؛ در یک سوی مهدی قائدی، شیخ دیاباته، ارسلان مطهری و آرمان رمضانی و در سوی دیگر مهدی ترابی، شهریار مغانلو، عیسی آل کثیر (در صورتی که به دربی برسد) و مهدی عبدی. 
حمید مطهری، مربی پرسپولیس در نشست خبری بازی مقابل استقلال در جام حذفی گفت: در ابتدا باید بگویم برخلاف انگلیسی‌ها که می‌گویند فوتبال مساله مرگ و زندگی است همیشه نگاه ما  به این شکل بوده که با همه قابل احترام رفتار کنیم چون در باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس کار می‌کنیم و یاد گرفتیم به رقبای‌مان احترام بگذاریم. در مورد بازی فردا هم باید بگویم که استقلال تیم قابل احترامی برای ماست و همیشه این رقابت بوده و خوب است این رقابت همیشه جوانمردانه باشد و اتفقات خوبی رقم بخورد و مردم از تماشای بازی لذت ببرند. تیمی که قهرمان لیگ شده و به فینال آسیا رفته همیشه این را بدانید که تمرکزش روی فوتبال است و موفقیت‌های ما هم دلیلش همین است که تمرکز ما روی فوتبال و مسائل فنی است. 
مطهری افزود:
فردا بازی سختی داریم و بچه‌های ما همیشه نشان دادند کارهای بزرگ انجام دادند و در خیلی از بازی‌ها با نفرات کامل حاضر نبودیم و تیم ما نشان داده به معنای واقعی تیم است و این را ثابت کردند و همه سعی دارند جور یکدیگر را بکشند و برای بازی فردا فکر می‌کنم چون یک بازی ویژه است قصد داریم یک فوتبال قابل احترام و در نهایت برد را تقدیم آنها کنیم و اتحادمان را حفظ می‌کنیم و مشکلاتمان را فراموش می‌کنیم و حق نداریم به آن فکر کنیم چون خیلی از هواداران ما روز و هفته و ماهشان با برد ما ساخته می‌شود و زندگی‌شان در شرایط بهتری قرار می‌گیرد. برای همین بازی سختی داریم و خیلی خوب استقلال را بررسی و آنالیز کردیم و امروز هم جلسه آخر آنالیزمان را داریم و سعی می‌کنیم همه موارد را از لحاظ تاکتیکی در زمین اجرا کنیم. همیشه به دنبال ارائه فوتبال قابل احترام و دیکته کردن تاکتیک‌مان در زمین هستیم و فردا در بازی همه این موارد را خواهیم دید.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید