خبر فوری

مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر حوزه علمیه هرمزگان برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حجت الاسلام روح الله مختاری شامگاه یکشنبه در حاشیه مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر حوزه علمیه هرمزگان از نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان بعنوان یکی از شخصیت‌های برجسته استان در حوزه پژوهش یاد کرد و اظهار ‌داشت: آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در زمینه تحقیق و پژوهش در حوزه علوم و معارف اسلامی فعالیت‌های گسترده و مفیدی داشته و آثار متعددی از وی منتشر و یا در دست چاپ است.

وی در ادامه بیان داشت: حجت الاسلام علی اکبر میرزایی یکی دیگر از شخصیت‌های برجسته استان هرمزگان است که آثار متعددی از وی منتشر شده و یا درحال چاپ است و به عنوان یکی از مفاخر حوزوی استان هرمزگان بشمار می‌آید.

مدیر حوزه های علمیه هرمزگان تصریح کرد: حجت الاسلام مهدیان از طلاب فعال و اساتید  استان هرمزگان نیز از دیگر شخصیت‌های برجسته حوزوی موفق در امر پژوهش است که مقالات متعدد و کتب چاپ شده دارند که در جشنواره علامه حلی نیز مطرح شده است.

مختاری نهادینه شدن فرهنگ پژوهش در بین اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه استان هرمزگان را از دیگر اهداف برگزاری مراسم تجلیل از شخصیت‌های برتر پژوهشی استان ذکر کرد و  افزود: خروجی حوزه علمیه باید در قالب پژوهش‌ها، مقالات، کتب علمی در اختیار جامعه و محققان قرار گیرد.

وی ادامه داد: امروز سنجش مجامع علمی بر اساس مقالات ارائه شده صورت می‌گیرد، هر مجموعه علمی که بتواند مقالات بیشتر و متعددی را ارائه ‌دهد بیانگر این است که در حوزه تولید علم فعالیت ویژه‌ای داشته است.

مختاری بیان داشت: حوزه علمیه استان هرمزگان اگرچه در عرصه پژوهش نوپاست اما در سال‌های اخیر توفیقات ویژه‌ای در این بخش کسب کرده، امید است در سال‌های آتی حاصل نهادینه شدن فرهنگ پژوهش در مقالات متعدد و کتب جامع علمی از مجموعه طلاب، اساتید و محققان حوزه علمیه هرمزگان استخراج و در اختیار عموم و جامعه علمی کشور قرار گیرد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید