خبر فوری

نیروهای متعهد و متخصص در امور تربیتی و مشاوره نیاز داریم

تهران- ایرنا – معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز به نیروهای متعهد و متخصص در امور تربیتی و مشاوره بیش از پیش نیازمندیم که جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی پایه‌های هفتم وهشتم می‌تواند نماد توجه تخصصی به حوزه امور تربیتی و مشاوره باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی با بیان اینکه توسعه و تعمیق تربیت اسلامی با جشنواره‌های تربیتی امکانپذیر است، افزود: در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اسناد بالادستی مبنی بر حمایت مادی و معنوی از طرح‌های موفق و نوآوری‌های تربیتی بومی، مستندسازی و انتشاریافته‌های پژوهشی در داخل و خارج از کشور این جشنواره برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: اهداف بسیاری در برگزاری این جشنواره‌ها مد نظر است که از جمله آن توسعه و تعمیق تربیت اسلامی و مولفه‌های آن، انسجام بخشی به برنامه‌ها و فعالیت‌ها در زمینه امور تربیتی و تثبیت جایگاه برنامه‌های حوزه پرورشی و فرهنگی است.

به گفته کاظمی، ششمین جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی پایه های هفتم و هشتم با اهدافی همچون ارتقای کیفی شیوه‌های تدریس مربیان، مشاوران و دبیران درس تفکر و سبک زندگی،  اصلاح و تغییر نگرش‌های رایج و سنتی در شیوه‌های تدریس،  مکتوب کردن تجربیات و به اشتراک گذاشتن دانسته‌ها و اندوخته‌ها،  ترغیب و تشویق دبیران به استفاده از روش‌های مختلف یاددهی- یادگیری و شناسایی،  ترویج سایر روش‌های نوین یاددهیـ یادگیری، بسط و گسترش آن و فراهم کردن ایجاد فضایی شاد و پویا جهت کشف و شکوفایی استعدادهای نهفته دبیران با تکیه‌ بر کاربست روش‌های تدریس فعال و موثر، برگزار شد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: هفتمین جشنواره  الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی پایه های هفتم و هشتم با همکاری اداره کل آموزش وپرورش استان یزد به عنوان دبیرخانه کشوری انجام شده است.

وی با اشاره به آثار دریافتی گفت: از آثار ارسالی استان‌ها، گنجینه‌ای ارزشمند پدید آمده است که در گذر زمان به منبعی کم نظیر تبدیل خواهد شد،  همچنین در ستاد برنامه ریزی، مصوب شد تمامی آثار برگزیده در قالب بسته آموزشی – تربیتی (لوح فشرده) و کتاب چکیده در  آینده تا مربیان، مشاوران و معلمان این درس از دستاوردهای گوناگون آن منتفع شوند.

کاظمی خاطرنشان کرد: تجربه موفق امسال تمامی دست‌اندرکاران حوزه‌ پرورشی و فرهنگی را بر آن داشت تا جشنواره‌ها  را با کمیت و کیفیتی بهتر در سطح کشور اجرا کنند. این مهم با مشارکت گسترده و فعالانه‌ استان‌های کشور و فرهنگیان فرهیخته صورت پذیرفته است.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید