خبر فوری

۱۸۰هزار و ۵۴۶ دُز واکسن کرونادر هرمزگان تزریق شد

هرمزبان – سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تاکنون ۱۸۰ هزار و ۵۴۶ دُز واکسن کرونا به گروه های هدف در استان تزریق شده است.

دکتر فاطمه نوروزیان روز سه شنبه با اعلام این خبرافزود: از این تعداد واکسن تزریق شده کرونا در استان هرمزگان ۱۴۱ هزار و ۶۳۵ نفر دُز نخست و ۳۸ هزار و ۹۱۱ نفر هم هر دو دُز را دریافت کرده اند.

وی با اشاره به وضعیت قرمز هرمزگان و با تاکید بر رعایت هر چه بیشتر پروتکلهای بهداشتی، تصریح کرد: در حال حاضر بیشتر موارد مثبت کرونا در استان از نوع دلتا است که قدرت سرایت پذیری آن بسیار بیشتر از نوع انگلیسی است و احتمال ابتلا به آن بسیار بالا می باشد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار داشت: سرعت انتشار نوع دلتا حدود ۱۳۰ درصد بیشتر از نوع ووهان و ۷۰ درصد بیشتر از نوع انگلیسی است و گفته می شود که حتی اگر از کنار فرد مبتلا به کرونای دلتا رد شویم، احتمال انتقال وجود دارد.

نوروزیان از افزایش ۱۳ درصدی مبتلایان بستری کرونا در بیمارستان های استان در شبانه روز گذشته در مقایسه با روز قبل تر خبر داد و ادامه داد:  وضعیت بحرانی شیوع کرونا در استان شده بطوریکه در شبانه روز گذشته ۲۶۲ مبتلای جدید به کرونا در بیمارستان های استان بستری شدند و مجموع بستری ها به ۸۸۸ نفر رسید که این آمار بستری یک رکود جدید محسوب می شود.

به گفته وی از مجموع بستری ها ۱۱۷ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر هستند که حال ۱۴ نفر از آنها وخیم گزارش شده و در شبانه روز گذشته ۸ نفر شده و شمار فوتی ها به یک هزارو ۵۶۳ نفر رسیده است.

وی در خصوص اعمال محدودیت های کرونا در هرمزگان، گفت: در این رابطه ستاد مقابله با کرونا در استان تصمیم های لازم را اتخاذ کرده و امروز سه شنبه ۲۹ تیرماه تمام دستگاه های دولتی استان تعطیل است.

این مقام مسوول بیان داشت: متاسفانه یکی از دلایل ایجاد موج پنجم شیوع کرونا، کاهش رعایت پروتکلهای بهداشتی و عادی انگاری شرایط است که در صورت تداوم این وضعیت باید منتظر یک فاجعه بود.

نوروزیان از همه مردم خواست تا رعایت پروتکلهای بهداشتی را به منظور حفظ جان خود و اطرافیانشان یک وظیفه بدانند و در نظر داشته باشند که کوتاهی در این بخش می تواند جان بسیاری از عزیزانمان را به خطر بیاندازد.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید