خبر فوری

بررسی پرسپولیس پیش از دربی؛ برنامه یحیی مو به مو اجرا شد

هرمزبان – یحیی گل محمدی برای بازی مهم و حساس تیمش پیش از دربی تهران، یک برنامه منظم چیده بود..
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، همچون بازی های گذشته، حامد لک درون دروازه پرسپولیس بود، محمدحسین کنعانی زادگان در خط دفاع و زوج او این بار سیدجلال حسینی نبود، بلکه فرشاد فرجی در خط دفاع حضور داشت. مهدی شیری مثل چند بازی گذشته در پست دفاع راست بود و وحید امیری بالاخره در ترکیب قرار گرفت و به جای سعید آقایی در پست دفاع چپ بازی کرد. زوج احمد نوراللهی و میلاد سرلک هافبک دفاعی های پرسپولیس بودند، جلوی آن ها احسان پهلوان، امید عالیشاه و مهدی ترابی قرار داشتند و در نهایت در نوک خط حمله نیز شهریار مغانلو حضور داشت.
این بازی برای پرسپولیس بسیار مهم و با اهمیت بود. چرا که سپاهان اصفهان پشت سر پرسپولیس با قدرت به جلو می آید و کوچکترین لغزشی از سوی پرسپولیس، کافی بود تا صدر جدول و چه بسا قهرمانی لیگ را از دست بدهند به اضافه اینکه آلومینیوم تیمی بود که دو هفته پیش استقلال را متوقف کرده بود و در نیم فصل اول نیز تنها شکست پرسپولیس را تحمیل کرده بود. تازه این را نیز اضافه کنیم که پرسپولیس در چند روز آینده در جام حذفی باید دربی تهران را انجام دهد و شکست در این بازی می توانست به قیمت نابودی روحیه تیم در دربی باشد.
با همه این توصیفات، یحیی برای این بازی مهم در مقطع مهم فصل آن هم پیش از دربی تهران، چه کار باید انجام می داد. بهترین جواب این است: یک پیروزی بی دردسر، راحت و روحیه بخش. به همین دلیل پرسپولیس سعی کرد که از همان دقیقه 1 بازی، روی دروازه آلومینیوم اراک فشار بیاورد و گلزنی کند و خیال خود را در نیمه اول راحت کند که چنین نیز شد. سرعت، قدرت، هماهنگی و هوش بالای شهریار مغانلو و مهدی ترابی، باعث شد که پرسپولیس از ضعف دفاع آلومینیوم اراک استفاده کند و در همان نیمه اول دو گل به ثمر برساند.
خب در نیمه دوم نیز همانطور که گفتم، سرخ ها نیاز داشتند که این پیروزی را بدون متحمل شدن هیچ دردسر اضافه ای، حفظ کنند. برای حفظ این پیروزی 2 کار می شد کرد، اول نگه داشتن توپ و بازی در میانه میدان و لحظه شماری برای سوت پایان بازی، دوم هم حمله برای زدن گل های بیشتر و قبول کردن ریسک ضد حمله و همچنین خسته کردن بیشتر بازیکنان هجومی مثل مهدی ترابی. یحیی گل محمدی راه اول را انتخاب کرد و سعی کرد با حفظ توپ و میدان، بازی را در میانه زمین برای اراکی ها قفل کند و بازی را با همین 2 گل به پایان برساند. همچنین تعویض امید عالیشاه، شهریار مغانلو و مهدی ترابی نیز در همین راستا بود تا بازیکنانیکه از ابتدا دوندگی داشتند، برای دربی استراحت کنند و فشار کمتری به آن ها وارد شود.
با اینکه چندین بار در این بازی با خروج های اشتباه و حرکات عجیب حامد لک، هواداران پرسپولیس هراسناک شدند، اما در کل، عملکرد خط دفاعی پرسپولیس در این بازی خوب بود. خصوصا عملکرد فرشاد فرجی که به جای سیدجلال حسینی وارد میدان شده بود. در تحلیل پس از بازی با گل گهر سیرجان نوشتیم که خوردن گل تکراری آن هم از روی ضربات ایستگاهی، به یک معضل برای پرسپولیس تبدیل شده بود. اما هم در بازی با آلومینیوم اراک و هم در بازی با فولاد، دیدیم که اصلی ترین استراتژی حریف برای نزدیکی به دروازه پرسپولیس استفاده از توپ های بلند و ضربات ایستگاهی بود که در این 2 بازی موفق نشدند از این فرصت ها استفاده کنند. می توان گفت که پرسپولیس با جایگیری های بهتر، اضافه شدن بازیکنان بلندقد جلوی زمین به دفاع و تمرکز روی توپ های ارسالی حریف، توانسته است این حربه را در دو بازی اخیر خنثی کند و این خبر خوبی می تواند برای طرفداران پرسپولیس باشد.
پرسپولیس در بازی های گذشته، همچون بازی با فولاد، بازی با گل گهر و بازی با مس رفسنجان، میانه زمین را به حریف تقدیم کرده بود. در این بازی دیگر سرخ ها اجازه این اتفاق را به آلومینیوم ندادند و در میانه زمین عملکرد خوبی داشتند. زوج میلاد سرلک و احمد نوراللهی شب خوبی را پشت سر گذاشتند و باعث شدند که موقعیت هایی نیز برای بازیکنان هجومی تیم ایجاد شود. همچنین امشب نبود کمال کامیابی نیا نیز همچون بازی های گذشته زیاد به چشم نیامد.
همچنین حضور وحید امیری، باعث شده بود که طراوت بیشتری به بازی پرسپولیس داده شود و هماهنگی او با مهدی ترابی از سمت چپ، امیدوار کننده بود. البته توجه داشته باشیم که امیری پس از مدت ها در ترکیب قرار گرفته بود و از زمان اوجش به دور بود. شهریار مغانلو، بازیکن کاملی است. او سرعت بالایی دارد، پاس های خوبی می دهد، قدرت سرزنی خوبی دارد، شوت های خوبی می زند و همچنین قدرت بدنی خوبی نیز دارد. در هر دو صحنه گل، مغانلو نقش پررنگی داشت و قدرت بدنی اش، بازی سازی اش، هوش بالا و درک محیط اطرافش، سرعت بالایش و تمام کنندگی اش را به خوبی نشان داد. او البته می توانست بیشتر گل بزند اما طبق معمول مهاجم های پرسپولیس باید یکی دو موقعیت خوب را نیز خراب کنند. به هر حال مغانلو نشان داد که برای دربی آماده است و با تعویضش در نیمه دوم، یحیی سعی کرد که او استراحت بیشتری داشته باشد و در دربی برای پرسپولیس مثمر ثمر باشد. او همچنین دوندگی بالایی نیز داشت و سعی می کرد که با پرس از جلو، برای تیمش موقعیت ایجاد کند.
پرسپولیس در این بازی به نسب بازی های گذشته، ترکیب کامل تری داشت. غیر از سیدجلال حسینی، ترکیب سرخ ها برای این بازی کامل بود و به نظر هم می رسد که همین ترکیب را برای دربی شاهد باشیم. احتمالا تنها تفاوت، بازگشت سیدجلال حسینی به خط دفاع و حضور سیامک نعمتی در دفاع راست خواهد بود. همچنین در خط حمله به نظر می رسد یحیی کار را با مغانلو آغاز کند و امید عالیشاه نیز در کنار و پشت سر او حضور داشته باشد. احتمالا عیسی آل کثیر، کمال کامیابی نیا و مهدی عبدی کار را از روی نیمکت آغاز کنند و در صورت نیاز به زمین بازی بیایند. اما باید ببینیم که استراتژی یحیی گل محمدی برای دربی چیست. آیا او همچون بازی با سپاهان می خواهد تیمش بیشتر حمله کند و روی دروازه حریف فشار ارد کند یا اینکه همچون دربی برگشت به دنبال استفاده از اشتباهات حریف است.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید