خبر فوری

بازی‌های بومی میان کودکان کم‌توان ذهنی اشاعه می‌یابد

تهران-هرمزبان – بر اساس همکاری مشترک پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم انسانی با موسسه حامی المپیک ویژه ایرانیان، معرفی و بازی‌های بومی محلی میان کودکان کم توان ذهنی جامعه اشاعه می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از گزارش روز یکشنبه پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی،معرفی و اشاعه بازی های بومی محلی به کودکان کم توان ذهنی جامعه، احیا و ترویج بازی های حرکتی به منظور ارتقای باورهای خوب فرهنگی در ورزشکاران المپیک ویژه ایران، آماده کردن بستری مناسب جهت توسعه کارآفرینی از دیگر محورهای زمینه همکاری پژوهشگاه تربیت بدنی و المپیک ویژه ایرانیان است.

گسترش همکاری های علمی، آموزشی و پژوهشی با هدف رفع نیازهای آموزشی و پژوهشی پژوهشگاه و المپیک ویژه، تبادل داده های علمی، آموزشی و پژوهشی با هدف رفع نیازهای آموزشی و پژوهشی کشور در حوزه های بازی و ورزش کودکان استثنایی، دارای اختلال ذهنی، هوشی و سایر علوم وابسته، راه اندازی مراکز علمی پژوهشی، اجرایی و ورزشی مشترک نظیر مرکز مطالعات علمی علوم ورزشی و تربیت بدنی استثنائی در افراد دارای نیازهای ویژه از مهم ترین محور های همکاری این تفاهم نامه است.

این پژوهشگاه همچنین به اقشار مختلف مردم جامعه برای ایجاد بستر تحقیقاتی در کارهای پژوهشی بر روی ورزشکاران کم توانی ذهنی که تعدادشان در کشور به بیش از ۳۰ هزار نفر می رسد، خدماتی ارایه می دهد.

تفاهم نامه همکاری مشترک به امضای علی شریف نژاد رییس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی و محمد کمالی مدیرعامل موسسه حامی المپیک ویژه ایرانیان امضا شد.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید