خبر فوری

نمایندگان مجلس به دنبال دائمی شدن طرح نظام رتبه بندی معلمان هستند

همدان- هرمزبان – نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس به دنبال دائمی شدن طرح نظام رتبه بندی معلمان هستند و به طور حتم این امر محقق خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از گزارش ایرنا، حجت الاسلام «احد آزادیخواه» روز جمعه در حاشیه اجرای طرح کوچ در آموزش و پرورش ملایر اظهار داشت: از چند ماه گذشته لیست تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر مخالفت آنان با دائمی شدن نظام رتبه‌بندی معلمان و افزایش حقوق فرهنگیان در فضای مجازی منتشر و دست به دست می‌شود که این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد.

وی تاکید کرد: این طرح هنوز به مجلس نیامده و این قول را می‌دهم اگر نظام رتبه‌بندی معلمان به مجلس بیاید که به طور قطع خواهد آمد، حتما رای غالبی از سوی نمایندگان مجلس خواهد آورد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم افزود: نظام رتبه‌بندی معلمان و افزایش حقوق فرهنگیان به‌زودی در مجلس شورای اسلامی به قانون دائمی تبدیل می‌شود و این طرح یکی از اولویت‌های مجلس یازدهم است.

حجت الاسلام آزادیخواه با بیان اینکه این طرح در مجلس رای بالایی خواهد آورد و قانون دائمی خواهد شد، بیان کرد: همه ما مدیون معلمان هستیم و این اقدام مجلس باید اطلاع‌رسانی شود.

وی با بیان اینکه نظام رتبه‌بندی معلمان چند سال در مجلس مطرح است، گفت: سه سال پیش ۱۲ هزار میلیارد تومان برای یک سالِ این طرح در مجلس برآورد شد که در مجموع طی ۲ مرحله مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان و نیمی از مبلغ برآورد شده برای شروع این طرح در نظر گرفته شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برش بودجه سالانه و سنواتی برای نظام رتبه‌بندی معلمان در بودجه سال ۱۴۰۰ نیز دیده شده و با قوت اجرایی خواهد شد.

حجت الاسلام آزادیخواه همچنین به اهمیت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود، اگر قرار است در این حوزه کاری انجام شود که شاهکار و موفقیت‌آمیز باشد، بدون شک مسیر آن از سند تحول بنیادین می‌گذرد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش از زمان شیوع ویروس کرونا با ارایه مدل جدید آموزشی در بستر فضای مجازی، شاهکار انجام داد، ادامه داد: معلمان، والدین و دانش‌آموزان مدل آموزشی مجازی را پذیرفتند و از این پس باید از ظرفیت فضای مجازی بهترین استفاده را برای انجام کاری فاخر در حوزه تعلیم و تربیت برد.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت با اشاره به اجرای طرح کوچ با هدف جلوگیری از بروز بیماری‌های زمینه‌ای در مدارس، خواستار استفاده از ظرفیت و امکانات سالن‌های ورزشی و فرهنگی در اختیار آموزش و پرورش برای سلامتی و تحرک هر چه بیشتر دانش‌آموزان با توجه به مجازی شدن آموزش شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از گزارش ایرنا؛ نظام رتبه‌بندی معلمان از سال ۹۸ آغاز شده و ۱۸ خرداد امسال، با ۲۲۷ رای موافق، چهار رای مخالف و سه رای ممتنع از ۲۴۵ نماینده حاضر در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی کلیات لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان تصویب شد.

بر اساس ماده یک این لایحه؛ به منظور استقرار نظام پرداخت‌ها براساس تخصص، شایستگی‌ها و عملکرد رقابتی معلمان، توسعه مستمر و نظام‌مند صلاحیت‌های عمومی، تخصصی، حرفه‌ای و تربیتی و کیفیت عملکرد معلمان، تقویت انگیزه و رضایت‌مندی شغلی و ارتقای تعهد حرفه‌ای معلمان و تقویت هویت حرفه‌ای معلمان براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نقشه جامع علمی کشور، نظام رتبه‌بندی معلمان مطابق مواد این قانون تعیین و اجرا می‌شود.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید