خبر فوری

اعضای شورا فرایند انتقال پساب بندرعباس به صنایع غرب را تسهیل کنند

هرمزبان – مدیرعامل آب وفاضلاب هرمزگان از اعضای جدید شورای شهر بندرعباس به عنوان منتخبان مردم خواست با مطالبه گری و نشست با صنایع و سایر دستگاه‌های اجرایی استان انتقال پساب فاضلاب این شهر به صنایع غرب را تسهیل کنند.

امین قصمی عصر سه شنبه در بازدید منتخبان شورای شهر بندرعباس از روند آبرسانی و جمع آوری فاضلاب این شهر افزود: شرکت آب و فاضلاب هرمزگان ارتقای شاخص‌های جمع آوری و دفع پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر بندرعباس را به عنوان یکی از مطالبه‌های عمومی مردم در دستورکار خود قرار داده است که در این راستا نماینده عالی دولت در استان و دستگاه قضایی برای حل این مساله پای کار آمدند و درحال حاضر شاهد پیشرفت قابل قبولی در این زمینه هستیم.
وی بیان داشت: شرکت زیرساخت متشکل از صنایع بزرگ غرب بندرعباس، مسوولیت تصفیه، انتقال و شیرین سازی پساب تصفیه شده فاضلاب بندرعباس را برعهده گرفته‌اند که پساب تولیدی آن در صنایع مورد استفاده قرار خواهدگرفت.

همکاری شورا با آبفای هرمزگان باعث بهبود شاخص‌های آبرسانی می‌شود

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان همچنین با اشاره به بازدید اعضای جدید شورای اسلامی شهر بندرعباس از روند آبرسانی این شهر گفت: همکاری شورای شهر با آبفا باعث بهبود شاخص‌های آبرسانی و ارتقای جمع آوری فاضلاب این شهر می‌شود.

قصمی در این بازدید به ظرفیت‌های موجود تصفیه خانه آب بندرعباس اشاره کرد و افزود: آب وفاضلاب هرمزگان با هدف ارتقای کیفیت و پایداری آب بندرعباس زمینه هایی را فراهم کرده است که خوشبختانه نتیجه این اقدام‌ها قابل ملاحظه و لمس است.
وی با اشاره به قطعی‌های اخیر برق در هرمزگان یادآورشد: در جریان قطعی برق هفته‌های گذشته، هیچ خللی در تصفیه و پمپاژ آب شهر بندرعباس بوجود نیامد و این ناشی از آینده نگری هایی بوده که برای تامین برق اضطراری تصفیه خانه صورت گرفت.
مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان خاطرنشان کرد: بهره برداری از دیزل ژنراتور تامین برق اضطراری تصفیه خانه آب بندرعباس به عنوان یک اقدام اساسی در هفته‌های اخیر اهمیت آن را نشان داد و باعث شد این شرکت با کمترین دغدغه، آب مرکز استان که جمعیت زیادی در خود جای داده است، تامین کند.
قصمی در عین حال از بازسازی ۱۵ دستگاه دیزل ژنراتورهای از کارافتاده مناطق مختلف استان هرمزگان توسط اکیپ فنی آبفا خبر داد و گفت: با صرف هزینه ای افزون بر هشت هزار میلیارد ریال حدود ۲۰۰ میلیارد ریال از قِبل تعمیر این دیزل ژنراتورها ارزش افزوده برای آبفا به دست آمد.
وی در ادامه به کیفیت آب بندرعباس اشاره کرد و ابرازداشت: ارتقای شاخص‌های کیفیت سنجی آب در محل تصفیه خانه آب بندرعباس باعث شده تا این مجموعه به عنوان پنج تصفیه خانه برتر کشور شناخته شود.
این مسوول تصریح کرد: دستگاه‌های پیشرفته کنترل کیفیت آب بندرعباس، آب‌های ورودی به تصفیه خانه بندرعباس از سدهای شرق هرمزگان را به صورت لحظه ‌ای رصد و در صورت بروز مشکل هشدارهای لازم را می‌دهند.

آب بندرعباس سالم و دارای بالاترین کیفیت است
مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان گفت: آب بندرعباس به طور کامل سالم و در بالاترین کیفیت است و این شرکت با انجام فرایندهایی، بو و طعم آن را به کمترین حد ممکن رسانده و کیفیت بالای آن را تضمین می‌کند.
قصمی در ادامه از بازسازی آخرین مخزن ذخیره آب بندرعباس خبر داد و گفت: فرایند بازسازی این مخزن درحال انجام است که با اتمام آن، ظرفیت ذخیره آب نیز با حذف ستون‌های اضافی افزایش خواهدیافت.
وی در بازدید منتخبان شورای شهر بندرعباس از آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی و بررسی فرآیند نمک زدایی آب دریا و انتقال آن به مخازن داماهی گفت: این ظرفیت عظیم به عنوان منبع پایدار تامین آب بندرعباس است که با وجود آن در بدترین شرایط کم بارشی، مشکلی در تامین آب این شهر نخواهیم داشت.

قصمی ادامه داد: آب تولیدی این آب شیرین کن چندین برابر با کیفیت تر از آب‌های بسته بندی است.
منتخبان شورای اسلامی شهر بندرعباس با همراهی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از تصفیه خانه آب بندرعباس، آزمایشگاه کنترل کیفی آب و فاضلاب، تصفیه خانه فاضلاب و آب شیرین کن یکصد هزار متر مکعبی بندرعباس بازدید و به بیان دغدغه ها و پیشنهادهای خود و همفکری برای ارتقای شاخص های این حوزه پرداختند.

منتخبان شورای شهر همچنین آمادگی خود را برای همکاری مشترک با آبفای هرمزگان برای بهبود وضعیت آب و فاضلاب شهر بندرعباس اعلام کردند.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید