خبر فوری

آغاز واکسیناسیون 470 هزار کودک هرمزگان در برابر سرخک و سرخجه

هرمزبان:معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفـت: واکسیناسیون 470 هزار کودک و نوجوان این استان در برابر ویروس بیماری های سرخک و سرخجه از امروز آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،دکتر یحیی میرزاده روزشنبه اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده طرح ایمن سازی در برابر ویروس این بیماری ها همزمان با هفت دانشگاه علوم پزشکی جنوب و جنوب شرق کشورآغاز شده است.

وی با بیان اینکه این طرح برای گروه سنی 9ماه تا 15 سال اجرا می شود، تصریح کرد: تیم های بهداشتی با حضور در چهار هزار و 113 مدرسه استان ایمن سازی برابر بیماری سرخک و سرخچه را انجام می دهند.

میرزاده با بیان اینکه این طرح همزمان در 750 پایگاه بهداشت، مرکز بهداشتی درمانی و خانه های بهداشت نیز اجرا می شود، خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح 439 گروه ثابت و سیار پزشکی به همراه دو هزار و 100 نفر از کارکنان بهداشتی حضور دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: سرخک یک بیماری ویروسی حاد است که به صورت فرد به فرد به ویژه در مکانهای عمومی مانند مدارس و مهدهای کودک منتشر می شود.

وی با تاکید بر اهمیت همکاری و مشارکت اقشار جامعه بیان کرد:با توجه به اهمیت اجرای طرح ضرورت دارد همه خانواده ها و دستگاههای اجرایی برای موفقیت طرح با ماموران بهداشتی همکاری کنند.
منبع: ایرنا
(لینک)
کد خبر: 394986

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید