آزمون مدارس نمونه دولتی و فرهنگ به نیمه دوم مرداد ماه موکول شد

تهران- هرمزبان – مدیرکل سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: آزمون ورودی مدارس «نمونه دولتی» و «فرهنگ» پس از نیمه دوم مرداد ماه برگزار می‌شود.

محمد محسن بیگی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا درباره زمان برگزاری آزمون‌های ورودی مدارس نمونه دولتی و فرهنگ اظهار داشت: وضعیت بهداشتی کشور از نظر شیوع ویروس کرونا برای آینده نامشخص است؛ بنابراین زمان قطعی برگزاری آزمون های مدارس فرهنگ و نمونه دولتی هم هنوز به طور قطع مشخص نیست.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش برای برگزاری این آزمون مکاتباتی با وزارت بهداشت داشته که در این مکاتبات زمان مشخصی برای برگزاری این آزمون اعلام نشده است.

مدیرکل سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آزمون ورودی مدارس باید به صورت حضوری انجام شود اما با توجه به شرایط فعلی کشور، ستاد مقابله با کرونا مجوز برگزاری را نداده و اعلام کرده است که این آزمون باید به زمان دیگری موکول شود.

محسن بیگی یادآور شد: آزمون ورودی مدارس به طور حتم برگزار می‌شود اما با توجه به شرایط کرونایی کشور داوطلبان باید در این خصوص صبور باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از گزارش ایرنا، آزمون مدارس نمونه دولتی و فرهنگ پیشتر مقرر شده بود در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۷ و ۱۸ تیر ماه برگزار شود اما محسن بیگی روز ۱۵ تیرماه اعلام کرد: آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و فرهنگ به دلیل آغاز پیک پنجم کرونا لغو شد.

به گفته وی، دفتر سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به درخواست معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در مورد برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی، با توجه به آغاز پیک پنجم بیماری کووید- ۱۹ و افزایش خطر سرایت پذیری ویروس دلتا در تجمعات، توصیه اکید به «تعویق کلیه آزمون ها» به مدت یک ماه کرده است.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید