خبر فوری

بررسی استقلال پیش از دربی؛ تغییرات مجیدی در ترکیب آبی ها برای بازی بزرگ

هرمزبان – استقلال به بردی روحیه بخش پیش از دربی دست پیدا کرد. 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، بازی تیم های سایپا و استقلال در شرایطی برگزار شد که آبی های تهران پس از چندین بازی تغییرات جدی ای را در ترکیب خود تجربه کردند. اگر به لیست نفرات تیم استقلال نگاهی می انداختید متوجه می شدید هیچ فولبک تخصصی ای در این ترکیب حضور ندارد،‌ با محرومیت نادری قبل از این بازی، این اتفاق توفیق اجباری ای شد تا فرهاد پس از مدت ها تغییرات جدی ای را در ترکیب تیمش به وجود بیاورد. 
استقلال روی کاغذ با همان سیستم 2-1-4-3 و 2-5-3 خودش وارد زمین شد اما با توجه به رویکرد دفاعی تیم سایپا در مقاطع بسیاری از بازی عرض 5 نفره خط دفاعی استقلال مثل اکثر تیم های سه دفاعه شکل نمی گرفت و به نوعی آبی ها در فاز تدافعی و زمانی که توپ را هم در اختیار نداشتند با یک سیستم 4 دفاعه به دنبال بازپس گیری توپ بودند. در این بازی سبحان خاقانی و بابک مرادی نقش فولبک های استقلال را بازی می کردند.
نحوه چینش این نفرات یک تصمیم به جا و درست از سوی فرهاد مجیدی بود چرا که همان طور که گفتیم روی کاغذ سبحان خاقانی و بابک مرادی پیستون های چپ و راست استقلال در این دیدار بودند و با توجه به این که خاقانی و مرادی ذاتا مهره های هجومی ای هستند کمتر در کار های دفاعی شرکت می کردند و به همراه آرمان رمضانی و مهدی قائدی گاها عرض 4 نفره ای را در خط دفاعی سایپا به وجود می آوردند که مدافعان سایپا را دچار دردسر می کرد و در همین مواقع فرشید اسماعیلی هم به کمک آن ها می آمد.
در مجموع و به طور خلاصه همین که فرهاد مجیدی برای سیستم سه دفاعه اش مثل خیلی از بازی ها 5 مهره دفاعی صرف را بازی نداد، جای امیدواری داشت. چون که همه از قبل می دانستند این سایپا برای بستن بازی آمده و اگر استقلال قصد داشته باشد همان عرض 5 نفره دفاعی را تشکیل بدهد قطعا توان هجومی اش کاسته می شد. گرچه همان طور که اشاره کردیم محمد نادری در این بازی محروم بود و این اتفاق را به نوعی می توانیم یک توفیق اجباری هم بدانیم این اتفاقات از یک نظر دیگر هم برای استقلالی ها مفید بود.
این سیستم استقلال را موفق بدانیم یا نه، تغییرات لحاظ شده قبل از بازی دربی یک اتفاق مثبت برای استقلال است. بدون در نظر گرفتن عملکرد آبی ها، همین که کادر فنی پرسپولیس تیم فرهاد مجیدی را مستعد تغییرات و سورپرایز بدانند اتفاق مثبتی است. اگر استقلال با همان ترکیب قبلی و فرم ثابت و راکت خود به میدان می آمد پرسپولیسی ها کار راحت تری برای آنالیز استقلال داشتند. به خصوص حضور بابک مرادی در ترکیب استقلال می تواند آبی ها را برای بازی دربی صاحب یک مهره هجومی تعویضی خوب کند تا با سرعت خوبش به کمک استقلال بیاید.
خط هافبک سه نفره استقلال یعنی ریگی، مهدی پور و فرشید اسماعیلی پس از بازی های فراوان به هماهنگی و هارمونی خوبی رسیده است و این قضیه قبل از دربی حذفی نکته بسیار امیدوار کننده ای است. فرشید اسماعیلی در این بازی با پاس های هوشمندانه اش استقلالی ها را صاحب موقعییت های زیادی کرد. در این بازی مثل دیدار های قبلی بخش اعظمی از برنامه های هجومی استقلال روی حرکات انفرادی مهدی قائدی بود و آن ها روی همین حرکات نیز صاحب ضربه پنالتی شدند.
یکی دیگر از نقاط مثبت این دیدار برای بازی دربی کوک شدن گیتار ارسلان بود مهاجم استقلالی ها که بیش از هر چیزی به روحیه و اعتماد به نفس نیاز داشت امروز با به ثمر رساندن دو گل طلسم گل نزدن هایش را شکاند. ارسلان همیشه مقابل پرسپولیس بهترین نمایش هایش را به اجرا می گذارد و حالا با دو گل به دربی می رسد.
این بازی فراتر از سه امتیاز برای فرهاد مجیدی اهمیت داشت. با توجه به این که بسیاری معتقد بودند فراز کمالوند نقش اساسی ای را در موفقیت های مجیدی در چند بازی ابتدایی و رقابت های لیگ قهرمانان داشته این قضیه برای سرمربی جوان استقلال خیلی مهم بود که تیم فراز را شکست بدهد. استقلال حالا با یک پیروزی شیرین راهی دربی می شود. دربی ای که از حساسیت بالایی برای استقلال برخوردار است. تفاوت پرسپولیس و استقلال این است که سرخ ها حتی اگر دربی را هم ببازند کورس قهرمانی لیگ را دارند تا به قهرمانی برسند اما استقلال بعد از باخت دربی هیچ چیزی ندارد و تنها 3 بازی نه چندان مهم در لیگ برتر را پیش رو خواهد داشت و عملا فصل برایش به اتمام می رسد.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید