شیوه‌نامه طرح جبران و تثبیت یادگیری دانش آموزان در تابستان ابلاغ شد

تهران- هرمزبان – شیوه‌نامه طرح «جبران و تثبیت یادگیری دانش آموزان در تابستان» به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از گزارش روز شنبه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در راستای اجرای تفاهم نامه سه جانبه بین آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان و سازمان بسیج دانشجویی، شیوه نامه طرح جبران و تثبیت یادگیری دانش آموزان در تابستان از سوی معاونت آموزش ابتدایی این وزارتخانه به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ شد.

بر اساس این گزارش، «مداخله آموزشی و جبران یادگیری دانش آموزان دارای افت تحصیلی»، «تعمیق یادگیری و تقویت بنیه علمی دانش آموزان»، «حمایت از دانش آموزان لازم التوجه (دیرآموز، فاقد دسترسی به آموزش حضوری یا مجازی، بد سرپرست و بی سرپرست)»، و کاهش افت تحصیلی، تکرار پایه و ترک تحصیل، به ویژه در پایه های اول و دوم ابتدایی از اهداف کلی و جزئی این طرح است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از گزارش ایرنا، آموزش دانش آموزان پس از شیوع ویروس کرونا از اسفند ماه سال 98 در فضای مجازی تداوم یافت، آموزش مجازی هرچند که در این مدت از عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان جلوگیری کرد اما به گفته مسوولان و کارشناسان آموزش و پرورش نتوانست جایگزین آموزش حضوری شود. 

معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش برای به حداقل رساندن افت تحصیلی دانش آموزان، طرح جبران و تثبیت یادگیری در تابستان را به ادارات کل استان ها ابلاغ کرد تا به این واسطه مشکلات یادگیری دانش آموزان رفع شود.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید