پلتفرم‌ها واقعیتی انکارناپذیرند/ سینما باید تغییرات جدید را بپذیرد

یک کارشناس سینما و رسانه با تأکید بر انکارناپذیری فعالیت پلتفرم‌ها تأکید کرد که فعالان حوزه سینما به‌ویژه سرمایه‌گذاران باید آمادگی پذیرش تغییرات جدی در حرفه خود را داشته باشند.

سعید الهی در گفت‌وگو با ایکنا گفت: نگرانی فعالان هنر-صنعت سینما نسبت به توسعه فعالیت پلتفرم‌ها و افزایش دامنه مخاطبان آن در سراسر جهان کاملاً قابل درک است اما از سوی دیگر باید بپذیریم که تولد صنایع جدید اقتضای عصر دیجیتال و جهان الکترونیک است.

این تهیه‌کننده افزود: با گسترش ابزار توزیعی و البته تولیدی و ورود فناوری‌های نوین مانند وی.او.دی‌ها در ایران و اقصی نقاط جهان، لذت تماشای فیلم بر روی پرده نقره‌ای از این پس تنها ویژه سینمادوستان حرفه‌ای ست که مایلند در یک فضای جمعی و ابعاد بزرگتری تحت تأثیر فیلم قرار بگیرند.

وی با اشاره به سبک زندگی بشر در جوامع مختلف تصریح کرد: بسیاری از مردم عادی دیدن فیلم در سینما و یا قاب تلویزیون و تلفن همراه برایشان چندان تفاوتی ندارد و به نظر می‌رسد کمپانی‌های معتبر و سرمایه‌گذاران باید به روش‌های مختلف مردم را برای حضور در سالن‌ها ترغیب کنند.

این مدرس دانشگاه به تولید آثار سینمایی با تکنیک‌های هیجان‌انگیز میدانی و بصری و بهره‌مندی از رنگ و نور و وسعت و عمق صحنه‌هایی که دیدگان مخاطب را  به خود جلب نماید اشاره کرد و گفت: فرهنگ‌سازی در این زمینه بین اقشار مختلف به‌ویژه کودکان برای رجوع به سینما در اولویت است.

الهی گفت: پلتفرم‌ها بر مبنای نیاز اجتماعی و فرهنگی و بر پایه قواعد عرضه و تقاضا وارد میدان شده‌اند؛ لذا نمی‌توان آنها را تهدیدی برای سینما دانست. این یک واقعیت که مردم برای استفاده از محصولات فرهنگی باید نسبت به روش ارائه و نمایش آنها اقناع شوند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط معیشتی و اقتصادی و هزینه‌های حضور در سالن‌های سینمایی با خانواده، بدیهی ست که مردم ترجیح می‌دهند فیلم را در محل سکونت خود با هزینه‌ای بسیار پایین‌تر ببینند.

وی در پایان گفت: رقابت بین پلتفرم‌ها ضروری و طبیعی ست اما از نظارت بر تولیدات و نحوه فعالیت آنان از سوی مراجع قانونی هرگز نباید غافل شد. با تعریف دقیق از مکانیسم‌های نظارتی و اجرای صحیح آنها بی‌شک خانواده‌ها در یک امنیت کامل می‌توانند سریال با فیلم مورد علاقه خود را به تماشا بنشینند و در این مسیر عبور تساهلی از مقررات نظارتی خیانت به حریم خانواده‌هاست.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید