نخستین جشنواره گلریزان کتاب هرمزگان دوم دیماه در بندرعباس برگزار می شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار ایرنا، رضا شهسواری یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و نقش آن در رشد و توسعه جامعه، اظهار داشت: از کتابهای اهداء شده در این جشنواره برای احداث کتابخانه های جدید و همچنین تجهیز بوستان های کتاب و کتابخانه های سیار استان استفاده می شود.
شهسواری با اشاره به پیش بینی جمع آوری بیش از 30 هزار جلد کتاب در این جشنواره، خاطرنشان کرد: این جشنواره سال آینده به صورت ملی در بندرعباس برگزار می شود.
دبیر نخستین جشنواره گلریزان کتاب هرمزگان تصریح کرد: هرمزگانی ها می توانند با مراجعه به همه کتابخانه ها و دانشگاه های شهر بندرعباس با اهداء کتاب در این جشنواره مشارکت کنند.
وی با بیان اینکه این اقدام بزرگ فرهنگی با هدف بررسی نقش مطالعه در کاهش آسیب های اجتماعی برگزار می شود ، بیان داشت: ترویج فرهنگ کتابخوانی ، راه اندازی بوستان های کتاب در سطح شهر ، فعال سازی مراکزی جهت تعویض و تبادل کتاب ، راه اندازی کتابخانه های سیار در سطح شهر و احیای کتابخانه های روستایی از دیگر اهداف مهم برگزاری جشن گلریزان کتاب استان است.
در حال حال حاضر 63 کتابخانه در استان هرمزگان با بیش از 600 هزار جلد کتاب موجود است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید