خبر فوری
آرش نیک فرجام: طرح بهسازی کاخ مرجان کیش اجرا شد

آرش نیک فرجام: طرح بهسازی کاخ مرجان کیش اجرا شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، آرش نیک فرجام سرپرست معاونت فنی و عمرانی شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش گفت:

هدف از این طرح احیا، بازسازی و مقاوم سازی سازه بتنی بنای ساختمان است که بر اثر گذشت زمان و عدم نگهداری و بهره برداری مناسب از ساختمان، دچار فرسودگی و خوردگی شدید شده است و در صورتی که بهسازی و مقاوم سازی مناسب برای آن صورت نپذیرد احتمال تخریب آن وجود دارد. لذا این امر ما را برآن داشت که مرمت، احیا و مقاوم سازی این طرح را در دستور کار شرکت قرار دهیم.

وی تصریح کرد: این مکان از فضای بسیار مناسبی برای جذب گردشگر برخوردار است و بعد از مقاوم سازی و مرمت با کاربری فرهنگی و اقتصادی همچون موزه صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران، کافه کتابخانه ایرانی و غیره برای ارائه خدمات به ساکنان و گردشگران به کار گرفته می شود.

لازم به ذکر است، کاخ مرجان در سال ۱۳۵۴ ساخته شده و اهمیت آن سبک معماری خاص و برگرفته از عناصر مختلف طبیعی جزیره کیش و تلفیق آن با سازه می باشد.

منبع: خبرآنلاین

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید