خبر فوری

۳۷۰۰ اظهارنامه مالیاتی در قشم ثبت شد

قشم- هرمزبان – فرماندار قشم گفت: سه هزار و ۷۰۰ کسبه و فعال اقتصادی در قشم، نسبت به تسلیم اظهارنامه الکترونیکی علمکرد سال ۱۳۹۹ در زمان قانونی اقدام کردند.

علیرضا نصری روز چهارشنبه در بازدید از معاونت اداره کل مالیاتی هرمزگان در شهرستان قشم  افزود: صاحبان املاک تجاری،  مشاغل و  اشخاص حقوقی با ثبت و تسلیم اظهار نامه الکترونیکی در موعد مقرر می توانند از تسهیلات و معافیت های مالیاتی بهره مند شوند.

وی ادامه داد: تضمین توسعه کشور و تمرکز زدایی از منابع محدود فناپذیر و افزایش درآمدهای پایدار و مولد با گسترش فرهنگ مالیات محقق می‌شود.

فرماندار قشم تصریح کرد: تشریح خدمات بنیادی در اثر پرداخت مالیات برای مردم و بویژه فعالان اقتصادی، این فرهنگ را به یک مطالبه عمومی تبدیل می‌کند.

وی افزود: بکارگیری همه ابزارهای آموزشی و اطلاع رسانی برای  آگاهی جامعه از اثرات پرداخت مالیات در پیشرفت و توسعه پایدار،  این امر را عنوان به یک هنجار اجتماعی در بین عموم رایج می‌کند.

فرماندار شهرستان قشم همچنین با اشاره به فعالیت سازمان منطقه آزاد در شهرستان و قوانین معافیت مالیاتی این مناطق تصریح کرد: ظرفیت‌های متنوعی در حوزه‌های مختلف صنعتی،  گردشگری، تجاری و شیلات، از معافیت‌های مالیاتی پیش بینی شده در قوانین جاری کشور بهره مند می‌شوند.

مدیر حسابرسی مالیاتی شهرستان قشم نیز گفت: با توجه به تعدادزیاد اصناف و فعالین اقتصادی در شهرستان، راه اندازی اتاق اصناف ضروری است.

رضا کوهستانی خاطرنشان کرد: بهره‌مندی از مزایا و تسهیلات قانونی و تسهیل ارتباط بیشتر و اطلاع رسانی تکالیف و قوانین مالیاتی از جمله محسنات ایجاد اتاق اصناف است.

هم اکنون ۲۰ هزار فعال اقتصادی در جزیره قشم مشغول فعالیت هستند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید