خبر فوری

ماجرای طرح ملی مسکن اقساطی چیست؟

معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اطلاعیه‌ای درباره طرح ملی مسکن اقساطی صادر و تاکید کرد این پروژه هیچ ارتباطی با وزارتخانه ندارد. مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عمرانی تهران نیز گفت: طرح مسکن ملی اقساطی که توسط بخش تعاون کشور ساخته می‌شود، ارتباطی به طرح مسکن ملی وزارت راه ندارد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، در اطلاعیه وزارت راه و شهرسازی آمده است در مورد این طرح آمده است:  وزارت راه و شهرسازی در خصوص «طرح ملی مسکن اقساطی» مسئولیتی ندارد. اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران که اقدام به ثبت‌نام برای واگذاری مسکن در قالب طرحی تحت‌عنوان طرح ملی مسکن اقساطی کرده، هیچ‌گونه مجوزی از وزارت راه و شهرسازی برای انجام ثبت‌نام و سایر امور از جمله اخذ پول، پیش‌فروش و ساخت‌وساز مسکن ندارد.

صرفاً عنوان مطروحه تشابه اسمی با طرح دولتی اقدام ملی مسکن دارد. از این رو تاکید می‌شود وزارت راه و شهرسازی هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال متقاضیان ثبت‌نامی، فعالیت، مبالغ اخذ شده و سایر اقدامات اتحادیه مذکور ندارد (تسنیم).

ثبت‌نام در طرح ملی مسکن اقساطی قانونی است؟/ سوءاستفاده از «مسکن ملی»طرح ملی مسکن اقساطی با طرح‌های مسکن دولت متفاوت است

در مقابل مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران گفت: طرح مسکن ملی اقساطی که توسط بخش تعاون کشور ساخته می‌شود، ارتباطی به طرح مسکن ملی وزارت راه ندارد.

خشایار باقرپور، با بیان اینکه طرح ملی مسکن اقساطی که توسط بخش تعاون کشور ساخته می‌شود هیچ گونه ارتباطی با طرح اقدام ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی ندارد، گفت: شیوه مشارکت مردم در طرح ملی مسکن اقساطی مسکن کاملا متفاوت از تمامی طرح‌های مسکنی دولت از جمله مسکن ملی، مسکن مهر و یا مسکن اجتماعی است و با توجه به نحوه مشارکت متفاوت، واریز وجه به صورت اقساطی انجام می‌شود.

۵۰ درصد از تولید مسکن کشور توسط تعاونی‌ها باید انجام شود

او با بیان اینکه طبق مصوبه سال ۹۲ که در قالب صندوق تعاون کشور ارائه شده، اعلام شده که ۵۰ درصد از تولید مسکن کشور باید در بخش تعاون صورت گیرد، گفت: به نظر می‌رسد که مسئولان مسکنی دولت در این بخش از این سند و مصوبات آن اطلاعی ندارند و با برخی از ادعا‌های نادرست اقدام به فرافکنی در این حوزه می‌کنند.

او تصریح کرد: متاسفانه در صحبت‌های اخیر برخی از مسئولان اعلام شده که پیش فروش این طرح غیرقانونی است باید گفت که در طرح ملی مسکن اقساطی به هیچ عنوان پیش‌فروشی صورت نمی‌گیرد و ما به طور قطع در این مورد واکنش قانونی و حقوقی نشان می‌دهیم.

باقر پور با بیان اینکه ما در این طرح مسکنی به هیچ عنوان واحد‌های خود را پیش فروش نمی‌کنیم، افزود: تمامی واحد‌های مسکونی در این طرح مطابق با قیمت تمام شده به مشتریان عرضه می‌شود و شیوه مشارکت و حتی واریز وجه هم کاملا با طرح‌های مسکنی دولت متفاوت است.

شکایت حقوقی دولت

چندی پیش محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، از شرکت تعاونی طرح ملی مسکن اقساطی، که به گفته وی از نام طرح اقدام ملی مسکن سوءاستفاده کرده و به شکل غیرقانونی اقدام به پیش‌فروش مسکن کرده است، شکایت حقوقی کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اخیراً فراخوان عمومی در خصوص ثبت‌نام طرح ملی مسکن اقساطی منتشر شده که فاقد وجاهت قانونی است و هیچ گونه ارتباطی با طرح اقدام ملی مسکن ندارد، افزود: شرکت تعاونی تحت‌عنوان طرح اقدام ملی اقساطی مسکن، طرحی را معرفی کرد که هیچ‌گونه ارتباطی با طرح اقدام ملی مسکن ندارد و در واقع از عنوان طرح اقدام ملی مسکن سوء استفاده شده است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این مجموعه شرکت‌ها با اقدامات غیرقانونی پروژه‌هایی را پیش‌فروش کرده‌اند که کاملاً غیرقانونی است و در این خصوص هیچ گونه مجوزی از سوی وزارتخانه به آن‌ها ارائه نشده است. این در حالی‌ است که طبق قانون، هرگونه پیش فروش ساختمان و مسکن باید دارای مجوز رسمی از وزارت راه و شهرسازی باشد.

محمودزاده تصریح کرد: هم‌میهنان به این قبیل اقدامات اعتماد نکنند و این کار ارتباطی با وزارت راه و شهرسازی ندارد. در این خصوص شکایت حقوقی انجام شده است و امیدواریم این موضوع در اسرع وقت رسیدگی حقوقی شود (باشگاه خبرنگاران جوان).

آخرین اخبار حوزه مسکن را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

(عکس تزئینی است.)

منبع: تجارت نیوز

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید