خبر فوری

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۱۶ تیر ۱۴۰۰

نایب رئیس اتحادیه طلا عقیده دارد دو عامل اصلی انس جهانی و قیمت دلار در بازار تاثیر مستقیم دارد و در بازار دیروز با افزایش این دو عامل قیمت‌ها در بازار طلا افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، انس جهانی در بازار دیروز  با ۱۸ دلار افزایش همراه بود و به قیمت ۱۸۰۹ دلار رسید. قیمت طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۶۶ هزار و ۵۰۰ تومان و مثقال طلا به قیمت چهار میلیون و ۶۲۰ هزار تومان رسید.

محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره افزایش قیمت‌ها در بازار سه‌شنبه توضیح داد: انس جهانی در بازار دیروز در حدود ۱۸ دلار افزایش داشت و نرخ ارز به کانال ۲۵ هزار تومان برگشت و افزایش این دو عامل تاثیر گذار موجب افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه شد.

او در ادامه به تعطیلی بازار طلا به دلیل محدودیت‌های کرونایی اشاره کرد و توضیح داد: تعطیلی بازارها موجب کاهش چشم‌گیر داد و ستد در بازار طلا و سکه شده است اما در حالت کلی در روند قیمت‌ها تاثیری ندارد، همانطور که در بازار دیروز با افزایش انس جهانی و قیمت دلار قیمت‌ها روند صعودی داشتند.

محدودیت‌های کرونایی قیمت طلا را کاهش می‌دهد؟

دنیای اقتصاد نوشت:

پیشروی در مرز ۱۸۰۰ دلاری

قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت‌تاثیر عقب‌نشینی ارزش دلار، به بالاترین حد در سه هفته گذشته صعود کرد. طلا پس از نشست کمیته بازار آزاد فدرال در ژوئن، ریزش قیمت بیش از حدی پیدا کرد و کانال مهم ۱۸۰۰دلاری را از دست داده بود.

اکنون که انتظارات برای افزایش زودتر از موعد نرخ‌های بهره در قیمت‌ها لحاظ شده است، خریداران به بازار برگشته‌اند. با این حال پتانسیل صعودی طلا ممکن است با توجه به سیاست‌های پولی جهانی که به افزایش نرخ‌های بهره متمایل شده‌اند، محدود باشد. به این ترتیب بهای اونس که دیروز تا ۱۸۱۶ دلار صعود کرده بود در ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران به ۱۸۰۴دلار رسید. بازار در هفته جاری منتظر انتشار جزئیات نشست سیاست پولی اخیر فدرال‌رزرو در روز چهارشنبه است که ممکن است سیگنال‌های بیشتری را درخصوص دیدگاه سیاستگذاران آمریکایی درباره تورم و سیاست پولی فراهم کند.

طلای جهانی اهرم صعود سکه

قیمت سکه در دادوستد‌های روز سه‌شنبه به‌رغم پایین آمدن نسبی حجم تقاضا تحت‌تاثیر تعطیلی مجدد بازار طلا به‌دلیل شروع موج پنجم کرونا به ۱۰میلیون و ۷۱۰ هزارتومان افزایش یافت. برخی از فعالان بازار این رشد سکه را ناشی از افزایش بهای طلا جهانی تلقی می‌کنند و باور دارند درصورتی‌که قیمت طلا در روز‌های آتی بالای سطح هزار و ۸۰۰دلار برای هر اونس تثبیت شود، خریدها در بازار سکه نیز بیشتر خواهد شد.

با این حال همچنان بیشتر کارشناسان بازار سکه اعتقاد دارند که عامل تعیین‌کننده قیمت سکه، نوسانات دلار است و درصورتی‌که اسکناس آمریکایی به زیر مرز ۲۵ هزار تومانی بازگردد، افت قیمت فلز گران‌بهای داخلی از سر گرفته خواهد شد. در حال‌حاضر تقاضای قدرتمندی در بازار به چشم نمی‌آید، ولی عرضه نیز در چنان سطح بالایی نیست که زمینه‌ساز افت معنادار قیمت شود.

منبع: تجارت نیوز

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید