خبر فوری

واحد ۲ نیروگاه بخار بندرعباس به شبکه سراسری تولید برق کشور پیوست

هرمزبان-مدیرعامل شرکت تولید برق هرمزگان گفت:واحد ۲ نیروگاه بخار بندرعباس پس از تعمیراساسی به شبکه سراسری تولید برق کشور پیوست.

رضا مهرانی دوشنبه شب با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: این واحد بخار از شهریور سال ۹۹ برای انجام تعمیرات اساسی از مدار خارج شده بود که پس از حدود ۱۰ ماه برای تامین برق مطمئن، مستمر و پایدار برق جنوب کشور مجدد راه اندازی شد.
وی بیان داشت: حدود ۷۰ درصد از قطعات به کار رفته در اورهال واحد ۲ این نیروگاه از قطعات ساخت داخل و شرکت‌های دانش بنیان بوده است.
مدیرعامل شرکت تولید برق  هرمزگان اظهارداشت:
این واحد پس از تعویض پره‌های توربین فشار ضعیف، بازسازی پمپ‌های فشار ضعیف و فشار قوی، تعویض، ترمیم و بازسازی لوله‌های بویلر، تمیزکاری کندانسورها و مبدل‌های حرارتی، کار بر روی سیستم خنک کننده آب و حوضچه آبگیر و تعویض و سرویس ولوهای فشار قوی و فشار ضعیف توربین و بویلر وارد مدار شد.
مهرانی با بیان اینکه همه واحدهای نیروگاهی هرمزگان برای گذر موفق از اوج گرمای تابستان امسال در مدار هستند، از مردم استان خواست: با مدیریت مصرف برق به ویژه در ساعت های اوج مصرف مانع بروز خاموشی‌ها شوند.
گفتنی است نیروگاه بندرعباس دارای ۶ واحد تولیدی مشتمل بر چهار واحد بخار و ۲ واحد گازی به ظرفیت  ۱۳۲۰ مگاوات است که در حال حاضر همه واحدهای آن جهت گذر از پیک تابستان در مدار تولید برق قرار گرفته و نقش مهمی را در تقویت ، تثبیت و پایداری شبکه سراسری برق کشور  ایفاء می کنند.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید