یک مسوول :تمام خدمات اورژانسی به آسیب دیدگان حادثه بشاگرد داده شد

هرمزبان- رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تمام خدمات تعریف شده در وظایف اورژانس ۱۱۵به ۲آسیب دیده تصادف موتورسیکلت در بشاگرد داده شد.

دکتر حسین قاسمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ساعت ۲۰:۱۸ دقیقه روز ۱۲ تیرماه جاری در پی تماس شهروندان مبنی بر تصادف رخ به رخ دو موتورسیکلت در کیلومتر ۲جاده سردشت به گوهران بشاگرد، بلافاصله آمبولانس۱۱۵ پایگاه گوهران به محل حادثه اعزام شد.
وی ادامه داد: آمبولانس در کمتر از ده دقیقه و در ساعت ۲۰:۳۱ دقیقه به محل حادثه رسیده و اقدامات اولیه درمانی از قبیل چک علائم حیاتی و حمایت تنفسی، کنترل خونریزی، فیکس سر و گردن و سایر اقدامات در محل انجام شد.
قاسمی اضافه کرد : طبق گزارش تیم اعزامی اورژانس به محل حادثه، جراحت وارده به هر دو راکب موتورسیکلت که باعث فوت راکب یکی از موتورسیکلت ها در زمان وقوع حادثه و قبل از رسیدن آمبولانس اورژانس شد  و مصدوم دوم نیز به دلیل ضربه شدید به سر، دچار کاهش سطح هوشیاری شده بود که  هر دو مصدوم جهت انجام اقدامات درمانی و طی روند قانونی توسط آمبولانس  اورژانس ۱۱۵ در ساعت ۲۰:۴۷ به بیمارستان تحویل داده شد.

وی افزود: متاسفانه شدت جراحت وارد و وسعت آسیب مغزی موجب فوت مصدوم دوم در بدو ورود به بیمارستان شد و این حادثه ۲فوتی در بر داشت.

 این مسوول تصریح کرد:  اورژانس ۱۱۵ به عنوان یک سازمان امدادی وظیفه امداد رسانی به بیماران و مصدومین در محل حادثه و مواقع بحران را برعهده دارد و  انتقال فرد فوت شده از بیمارستان به مراکز پزشکی قانونی و سایر مراکز قضایی از خدمات اورژانس ۱۱۵ نیست.
قاسمی توضیح داد:  آمبولانس موجود در بیمارستان نیز برای انتقال بیمار و مصدوم از مراکز درمانی مبداء به مراکز درمانی مجهز تر پیش بینی شده  و انتقال فرد فوت شده برای فرایند پزشکی قانونی در هیچ یک از  بیمارستان های کشور انجام نمی شود.
  مدیر شبکه بهداشت بشاگرد نیز در این باره گفت: در زمان وقوع حادثه دو آمبولانس بیمارستانی جهت اعزام دو بیمار میناب اعزام شده بود و آمبولانس ۱۱۵ پایگاه گوهران به محل حادثه اعزام شد.

پیرداد نجفی تایید کرد: یکی از ۲ مصدوم حادثه قبل از ورود به بیمارستان و دیگری بعد از ورود به بیمارستان فوت کرد.
 وی ادامه داد در همان زمان یکی از آمبولانس های بیمارستان از ماموریت برگشته بود و قرار بود یک کودک عقرب گزیده توسط آمبولانس اعزام شود  اما متاسفانه خانواده ۲جوان متوفی اصرار داشتند که اجساد را توسط آمبولانس به پزشکی قانونی انتقال دهند .

با توجه به اینکه وظیفه آمبولانس انتقال بیمار به مراکز درمانی دیگر است و در قبال انتقال اجساد هیچگونه وظیفه ای ندارد ابتدا  با درخواست خانواده ۲ جوان متوفی موافقت نشد که با اعمال فشارهای خانواده از طریق تجمع در فرمانداری در نهایت آمبولانس بیمارستان اجساد را به پزشکی قانونی انتقال داد و کودک عقرب گزیده توسط اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان میناب اعزام شد.

نجفی در خاتمه افزود: نشناختن وظایف امبولانس و فشارهای نابجا  وارده ،در صورتی که در آن زمان یک مورد اورژانس دیگری برای انتقال بیماری به وجود می امد می توانست منجر به یک فوت و یا حادثه ای غیر قابل جبران شود.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید