خبر فوری

رکورد پشت رکورد؛ ایتالیا تشنه قهرمانی

هرمزبان – دیدار بلژیک و ایتالیا در مرحله یک چهارم نهایی یورو 2020 با برتری 2-1 ایتالیا به پایان رسید.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، تیم ملی ایتالیا شروع قابل توجهی در یورو 2020 داشت و موفق شد ترکیه را در دیدار افتتاحیه جام با سه گل شکست دهد. این تیم در بازی دوم هم سه گل به سوئیس زد و مرحله گروهی را با پیروزی یک بر صفر مقابل ولز به پایان رساند تا با 9 امتیاز و بدون گل خورده راهی مرحله حذفی شود. شاگردان مانچینی در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه دو بر یک از سد اتریش گذشتند و سوئیس را در مرحله یک چهارم نهایی با همین نتیجه شکست دادند. آنها با کسب این برد راهی مرحله نیمه نهایی شدند تا با اسپانیا برای صعود به دیدار پایانی مبارزه کنند.
ایتالیایی ها با در پیش گرفتن یک روند رو به رشد متوالی در یورو 2020 رکوردهای بسیاری را به ثبت رسانده اند. آنها با کسب پیروزی امشب مقابل بلژیک، سی و دومین بازی متوالی بدون باخت شان را پشت سر گذاشتند تا برای رسیدن به رکورد جاودانه برزیل و اسپانیا (35 بازی) به تنها 3 بازی بدون باخت دیگر نیاز داشته باشند. تیم ملی ایتالیا بعد از پیروزی امشب، صاحب یک رکورد دیگر هم شد؛ 15 پیروزی متوالی در دور انتخابی و نهایی جام ملت های اروپا؛ رکوردی که به نظر نمی رسد تا مدت های زیاد، تیمی بتواند آن را بشکند
– ایتالیا در 32 بازی اخیر خود شکست ناپذیر بوده است. (27 برد و 5 تساوی) / بهترین رکورد شکست ناپذیری در تاریخ ایتالیا
– ایتالیا به رکورد 13 برد پیاپی رسید. 13 برد پیاپی در تاریخ آتزوری بی سابقه است. 11 مورد از این 13 پیروزی همراه با کلین شیت بوده است.
– ایتالیا اولین تیم تاریخ است که موفق به کسب 15 برد پیاپی در مرحله انتخابی و نهایی یورو می شود. ایتالیا با 10 برد پیاپی از مرحله انتخابی صعود کرد و در یورو 2020 نیز به 5 برد پیاپی رسیده است.
– پس از فرانسه (یورو 1984)، ایتالیا دومین تیمی است که به رکورد 5 برد پیاپی در جریان یک دوره از یورو می رسد.
– ایتالیا در یورو 2020 موفق به ثبت 11 گل شده است. این تعداد گل، رکورد بیشترین گل آتزوری در جریان یک دوره از یورو است. ایتالیا با 12 گل به قهرمانی جام جهانی 2006 رسید که رکورد بیشترین گل آتزوری در طول یک تورنمنت مهم محسوب می شود.
– همچنین جرمی دوکو مقابل ایتالیا موفق به ثبت 8 دریبل موفق شد. این تعداد دریبل در طول یک بازی برای بازیکنی 19 ساله در تاریخ جام جهانی و یورو بی سابقه است. (حداقل از جام جهانی 1966 و یورو 1980 به بعد)
روبرتو مانچینی سرمربی آتزوری در کنفرانس خبری پس از بازی گفت: شایسته این پیروزی بودیم. بچه ها فوق العاده بودند. البته در ده دقیقه پایانی خیلی سختی کشیدیم چون واقعا خسته بودیم اما در عین حال می توانستیم زودتر به گل های بیشتری دست یابیم. بازی در 25 دقیقه ابتدایی بسیار باز بود و دو تیم موقعیت های گلزنی مهمی داشتند. ما فقط در ده دقیقه پایانی که بلژیک رو به توپ های بلند آورد، به دردسر افتادیم. رویارویی با اسپانیا؟ ما هدف حداقلی نداریم و می خواهیم تمام تلاش مان را انجام دهیم. هنوز دو بازی تا قهرمانی مانده و باید ببینیم چه می شود. بگذارید از این پیروزی لذت ببریم و سپس به بازی با اسپانیا فکر خواهیم کرد البته هر چه پیش می رویم، بازی ها سخت تر می شود. به بازیکنانم که عالی کار کردند، تبریک می گویم. 
این تیم که تا کنون با 11 گل زده و تنها 2 گل خورده در 5 بازی، نمایش خیره کننده ای در یورو داشته، پس از حذف تیم های سرشناسی چون آلمان، فرانسه و پرتغال مدعی اصلی قهرمانی به شمار می رود. یکی از مهمترین عوامل موفقیت تیم مانچینی، اتحاد و انگیزه بالای شاگردانش است؛ آنها جنگ را از همان لحظه ورود به زمین و خواندن سرود ملی آغاز می کنند و در پایان نیز به مانند یک گلادیاتور، فاتحانه زمین را ترک می کنند. مانچینی که بارها در طول ماه های اخیر به این ویژگی مثبت تیمش اشاره کرده، در پایان بازی توئیت جالبی را منتشر نمود. او با درج یک تصویر زیبا از صحنه صحبت هایش با بازیکنان در لحظات حساس بازی نوشت: تصاویری که می توانید صدایش را هم بشنوید…”
جمعه شب دو دیدار از مرحله یک چهارم نهایی یورو 2020 برگزار شد و دو تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی مشخص شدند. جمعه شب تیم های اسپانیا و سوئیس به مصاف هم رفتند که پس از تساوی 1-1 این دو تیم در وقت های قانونی و اضافه، بازی به ضربات پنالتی رفت و لاروخا با درخشش اونای سیمون توانست 3-1 پیروز شود و اسپانیایی ها به این ترتیب به نیمه نهایی رسیدند. در دیگر بازی، ایتالیا و بلژیک ساعت 23:30 به مصاف هم رفتند که لاجوردی پوشان با کسب پیروزی 2-1 مقابل شیاطین سرخ جواز حضور در نیمه نهایی را کسب کردند. در نیمه نهایی، ایتالیا و اسپانیا سه شنبه شب ساعت 23:30 به وقت تهران به مصاف هم می روند. مهر ماه نیز این دو تیم در نیمه نهایی لیگ ملت های اروپا مقابل هم قرار می گیرند. در دیگر بازی های مرحله یک چهارم نهایی، امشب تیم های دانمارک – جمهوری چک و انگلیس – اوکراین به مصاف هم خواهند رفت تا تکلیف دو تیم دیگر راه یافته به نیمه نهایی مشخص شود. 

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید