خبر فوری

برگزاری یک‌ چهارم نهایی و نیمه‌ نهایی لیگ قهرمانان آسیا به‌صورت متمرکز

هرمزبان – مسابقات فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا با تأخیر برگزار می شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، روزنامه الاتحاد امارات از برگزاری بازی‌های مراحل یک‌ چهارم نهایی و نیمه‌ نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2021 به‌صورت متمرکز خبر داد. به نقل از روزنامه الاتحاد، بر اساس تصمیم کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا تغییراتی در شکل برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان در مراحل یک‌چهارم و نیمه‌نهایی اعمال و مسابقات این دو مرحله به‌صورت متمرکز برگزار می‌شود.
بر این اساس میزبانی این مسابقات به یک یا دو کشور سپرده می‌شود. طبق برنامه‌ ریزی AFC بازی‌ های مرحله نیمه‌نهایی در محدوده زمانی 16 تا 20 اکتبر (24 تا 28 مهر) برگزار خواهد شد، همچنین مسابقه فینال طبق برنامه در روز 23 ماه نوامبر (2 آذر) و به‌ میزبانی غرب آسیا برگزار می‌شود. به‌نوشته الاتحاد انتظار می‌رود فرصت ارائه درخواست میزبانی از بازی‌های مرحله یک‌چهارم و نیمه‌نهایی از اواخر ماه ژولای (اوایل مرداد) آغاز شود.
کنفدراسیون فوتبال آسیا مسابقات فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا در سال 2022 را به تعویق خواهد انداخت و این بازی‌ها در ماه می (اردیبهشت و خرداد) سال آینده به‌صورت متمرکز برگزار می‌شود. بر این اساس رقابت‌ های مرحله گروهی لیگ قهرمانان در فصل 2022 نیز به‌صورت متمرکز از 11 تا 27 ماه می (21 اردیبهشت تا ششم خرداد 1401) برگزار می‌شود و در خصوص نحوه برگزاری مسابقات مراحل بعدی تصمیم‌گیری خواهد شد.
دیدارهای مرحله ی یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به شیوه از پیش تعیین شده برگزار خواهد شد. تیم های میزبان و میهمان دراین مرحله از قبل مشخص شده اند. البته از آنجایی که تیم های ایرانی و عربستانی باید در کشور بی طرف بازی کنند میزبانی تیم النصر از تراکتور و هم چنین استقلال از الهلال منتقی است و این دو تیم باید برای میزبانی کشور بی طرف را برگزینند. اما به نوشته ی روز الاتحاد امارات مراحل بعدی این مسابقات به صورت متمرکز برگزار می شود. 
در گزارشی که این روزنامه منتشر کرده می خوانیم: بر اساس تصمیم کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا تغییراتی در شکل برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان در مراحل یک چهارم و نیمه نهایی اعمال شده و مسابقات این دو مرحله به صورت متمرکز برگزار می‌شود. میزبانی این مسابقات به یک یا دو کشور سپرده می‌شود. طبق برنامه‌ریزی AFC بازی‌های مرحله نیمه‌نهایی در محدوده زمانی 16 تا 20 اکتبر (24 تا 28 مهر) برگزار خواهد شد. هم چنین مسابقه فینال طبق برنامه در روز 23 ماه نوامبر (2 آذر) و به میزبانی غرب آسیا برگزار می‌شود.
الاتحاد در ادامه گزارش اضافه کرده پیش بینی می شود فرصت ارائه درخواست میزبانی از بازی‌های مرحله یک چهارم و نیمه نهایی از اواخر ماه جولای (اوایل مرداد) آغاز شود. کنفدراسیون فوتبال آسیا مسابقات فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا در سال 2022 را به تعویق خواهد انداخت و این بازی‌ها در ماه می (اردیبهشت و خرداد) سال آینده به صورت متمرکز برگزار می‌شود. رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان در فصل 2022 نیز به صورت متمرکز از 11 تا 27 ماه می (21 اردیبهشت تا ششم خرداد 1401) برگزار می‌شود و در خصوص نحوه برگزاری مسابقات مراحل بعدی تصمیم‌گیری خواهد شد.
کنفدراسیون فوتبال آسیا به نظر می رسد تا زمان واکسیناسیون عمومی در همه کشورها قصد دارد بازی های مهم را به صورت متمرکز برگزار کند؛ این در حالی است که در اروپا هم اکنون بازی ها در کشورهای مختلف برگزار می شود و از سویی فدراسیون های ملی رفته رفته در حال صدور مجوز برای حضور تماشاگران در استادیوم ها هستند و به نظر می رسد فصل جدید لیگ های اروپایی همانند یورو با حضور تماشاگر برگزار شود.
تیم فوتبال استقلال ایران پس از صعود به‌عنوان صدرنشین از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، باید در مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها به مصاف الهلال عربستان برود و به نوعی از این تیم سعودی میزبانی کند، اما کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده این مسابقه باید در زمین بی‌طرف انجام شود. طی سالیان اخیر تقابل تیم‌های ایرانی و عربستانی همواره در زمین ثالث برگزار شده، اما باشگاه استقلال امیدوار بود دیدار برابر الهلال را در تهران انجام دهد که به نظر می‌رسد این اتفاق نخواهد افتاد.
روزنامه الریاض عربستان در آخرین شماره خود خبر داده بود که دیدار استقلال ایران و الهلال در کشور عمان برگزار می‌شود که این موضوع بازتاب گسترده‌ای داشت. اکنون باشگاه استقلال به این موضوع واکنش نشان داده و در اطلاعیه‌ای نوشته است: «امروزخبری مبنی بر اینکه تیم استقلال در عمان به مصاف الهلال می‌رود، در برخی رسانه‌ها منتشر شد که به این وسیله تکذیب می‌شود.»
احمد مددی، مدیرعامل استقلال نیز درباره میزبانی از الهلال گفت: نامه‌ای مبنی بر میزبانی ما برابر الهلال در زمین بی طرف از سوی AFC به باشگاه رسیده است. ما ابتدا همه تلاش خود را می‌کنیم که این مسئله منتفی شود و در تهران میزبان الهلال باشیم، اما اگر این اتفاق روی ندهد، با هماهنگی آقای مجیدی، از الهلال در دُبی میزبانی می‌کنیم و گزینه ما برای میزبانی کشور امارات و شهر دُبی خواهد بود. با توجه به اینکه AFC در سالیان گذشته با برگزاری دیدار تیم‌های ایرانی و عربستانی در تهران مخالفت کرده، بعید است در فصل 2021 لیگ قهرمانان هم این اتفاق برای آبی‌پوشان بیفتد و احتمالا این دیدار در دُبی برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید