۱۴۷ مدرسه استثنایی از سال ۹۸ تاکنون در کشور در دست ساخت قرار گرفت

نوشهر – ایرنا – معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت که از سال ۹۸ به بعد ۱۴۷ مدرسه استثنایی در کشور در دست ساخت قرار گرفت و بیشتر آنها تاکنون بهره‌برداری رسیده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از گزارش ایرنا ، سیدجواد حسینی روز پنجشنبه در مراسم آغاز ساخت ۲ واحد آموزشی در شهرستان رامسر افزود : سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور بر اساس طرح آمایش سرزمینی کارش را شروع کرد و طبق این طرح هم تعداد مدارس استثنایی مورد نیاز کشور ۲۱۰ واحد برآورد شده بود.

وی با اظهار این که ۱۴۸ مدرسه استثنایی در کشور از سال ۹۸ تا امروز در دست ساخت قرار گرفت و بیشترشان بهره برداری شدند ، گفت : این در حالی است که هر مدرسه استثنایی در کشور دستکم ۱۰ برابر مدارس عادی هزینه ساخت و تجهیز نیاز دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش ابراز امیدواری کرد که در سال جاری جشن پایان ساخت مدارس استثنایی در کشور همانند پایان مدارس خشت و گلی و پایان استفاده از بخاری نفتی نواخته شود.

همزمان با حضور رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در رامسر ، عملیات اجرایی ۲ طرح آموزشی با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال آغاز شد.

یکی از این واحدهای آموزشی مدرسه ۶ کلاسه با زیر بنای ۷۳۳ متر مربع است که در زمینی به مساحت یک هزار و ۶۶۴ متر مربع ساخته می شود. برای ساخت این مدرسه ۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی پیش بینی شده است.

واحد آموزشی دیگر هم دبستان ۶ کلاسه استثنایی با امکانات ویژه است که با مشارکت یحیی سعید طالشی خیر رامسر ساخته می شود. ساخت این دبستان که یکهزار و ۶۰ متر مربع زیربنا دارد ، در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۱۵ متر شروع شده است. هزینه ساخت و تجهیز این مدرسه هم ۱۳۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است که با مشارکت خیر رامسری تامین خواهد شد.

مدرسه قبلی کودکان استثنایی رامسر که در سال ۱۳۶۰ ساخته شده بود به خاطر اینکه در مسیر طرح توسعه فرودگاه قرار داشت تخریب شد و زمین جایگزین برای ساخت آن در مکان دیگری اختصاص یافت و امروز هم عملیات اجرایی ان شروع شد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور سفر ۲ روزه اش به مازندران را از دیروز آغاز کرد.

سیدجواد حسینی دیروز در ساری در شورای آموزش و پرورش ، شورای اداری اداره کل آموزش و پرورش و شورای مدیران آموزش و پرورش استثنایی مازندران شرکت و از چند طرح آموزشی هم بازدید کرد.

وی دومین روز سفرش را به غرب مازندران اختصاص داد که ابتدا به تنکابن رفت و در آنجا از چند طرح بازدید کرد و سپس در رامسر حضور یافت.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید