خبر فوری

ساکنان هرمزگان ترددهای غیرضرور درساعت‌های گرم روز نداشته باشند

هرمزبان – مدیرکل بحران استانداری هرمزگان گفت: براساس پیش بینی‌های هواشناسی در روزهای آینده دمای هوا بین سه تا هفت درجه افزایش می‌یابد که از ساکنان این استان تقاضا داریم در ساعت‌های اوج گرما ترددهای غیر ضرور نداشته باشند.

مهرداد حسن‌زاده روز چهارشنبه در این خصوص اظهار داشت: براساس پیش بینی‌های انجام شده افزایش باد گرم و خشک شمال شرقی در پی تشدید باد ۱۲۰ روزه در شرق استان را از فردا پنجشنبه تا روز شنبه را شاهد خواهیم شد.

وی ادامه داد: افزایش محسوس دما بین ۳ تا ۷ درجه سلسیوس و احتمال گردوغبار در مناطق خشکی و با تاکید بر مرکز و شرق استان به ویژه در شهرهای بندرعباس، میناب، رودان و بشاگرد در روزهای آینده، احتمال گرما زدگی در این استان را بالا برده است.

وی اضافه کرد: گرمازدگی و افزایش مصرف حامل های انرژی از آثار ورود این سامانه گرم به هرمزگان بوده و به همین دلیل هم استانی‌ها صرفه جویی در مصرف آب و برق بویژه در ساعات اوج مصرف، اجتناب از ترددهای غیر ضرور در حوالی ظهر تا اوایل غروب را برای کاهش خطر گرما زدگی و قطعی برق مد نظر داشته باشند.

حسن سازده ابراز داشت: همچنین آبیاری مزارع در اوایل صبح و شب انجام شود در ساعت‌های گرم روز از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید اجتناب شود، در صورت قرار گرفتن در فضای بازاستفاده از عینک طبی ضد اشعه، کلاه و سایر لوازم مورد نیاز جهت حفظ سلامتی استفاده کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان مجدد تاکید کرد: افراد ترددهای غیر ضرور به خصوص در ساعت‌های گرم روز با توجه به افزایش گرما و احتمال گرد و غبار رقیق بویژه در روز  جمعه نداشته باشند.

حسن‌زاده گفت: همچنین با توجه به وزش باد گرم و خشک و احتمال خطر آتش‌سوزی در مراتع و مزارع، تمهیدهای لازم توسط عوامل مربوطه انجام شود.

اداره کل هواشناسی هرمزگان امروز در هشدار شماره ۱۲ خود در خصوص افزایش دما از پنجشنبه تا شنبه در پی تشدید بادهای ۱۲۰ روزه را صادر کرد.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید