خبر فوری

کرونا هشت نفر دیگر از مردم هرمزگان را قربانی کرد

هرمزبان – سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: متاسفانه در شبانه روز گذشته هشت نفر دیگر از مردم استان قربانی ویروس کرونا شدند و جان خود را از دست دادند.

دکتر فاطمه نوروزیان شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با فوت این شمار که شامل چهار آقا و چهار خانم در رده های سنی ۲۲ تا ۹۳ سال بودند، تعداد قربانیان کرونا در هرمزگان به یک هزار و ۴۴۸ نفر رسید.

وی با بیان اینکه هم اکنون وضعیت بیشتر شهرهای هرمزگان قرمز است، تصریح کرد: روند ابتلا به کرونا در استان صعودی بوده و در شبانه روز گذشته ۱۸۱ مبتلای جدید در بیمارستان های استان بستری شدند و شمار بستری ها به ۶۷۱ نفر رسید.

این مقام مسوول اظهار داشت: از مجموع بستری ها، ۹۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۱۹ نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

وی تاکید بر رعایت هر چه بیشتر پروتکلهای بهداشتی، تصریح کرد: با وجود هشدارهای بسیار نسبت به روند صعودی کرونا در استان، شاهد عادی انگاری شرایط و بی توجهی مردم به شیوه نامه های بهداشتی هستیم که این موضوع بسیار نگران کننده است.

دکتر نوروزیان اظهار داشت: در این شرایط که آمار بیماران و فوتی ها در هرمزگان افزایشی است و روزانه شاهد مرگ تعدادی از مردم استان هستیم و کادر بهداشت و درمان به شدت تحت فشار هستند ، از مردم انتظار داریم که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در کنار مدافعان سلامت باشند و این نیروها را در کنترل شرایط یاری کنند.

وی با اشاره به اجرای مرتب و مستمر واکسیناسیون کرونا در هرمزگان، گفت: به منظور سرعت بخشی در این مسیر، برنامه ریزی هایی جهت راه اندازی پنج مرکز تجمیعی واکسیناسیون در شهرستان های بندرعباس، قشم، میناب و بندرلنگه با توانایی واکسیناسیون ۱۰ هزار نفر در روز صورت گرفته که در روزهای آینده اجرایی می شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان داشت :امیدواریم با راه اندازی این پنج مرکز تجمیعی واکسیناسیون ابزار لازم برای واکسیناسیون گروه های سنی که در اولویت دریافت واکسن هستند، فراهم شود.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید