خبر فوری

مهمترین اخبار تاثیرگذار بر بورس چهارشنبه ۹ تیر

روز گذشته شاخص کل بورس باز هم روندی صعودی از خود به جای گذاشت، امروز و با توجه به اخباری که در ۲۴ ساعت گذشته منتشر شده، بازار سهام چه روندی را طی خواهد کرد؟

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، شاخص کل بورس تهران در روز گذشته با رشدی چهار هزار واحدی در آستانه سطح یک میلیون و ۲۵۰ هزار واحدی رسید. در روزی که شستا معاملاتی منفی را پشت سر گذاشت شاخص کل هم‌وزن هم مثبت شد. اما امروز آیا شاخص کل می‌تواند باز هم روندی مثبت از خود به جای بگذارد و هفته سبزی دیگر را برای بازار سهام ثبت کند؟  چه اخباری روی عملکرد امروز بازار سهام تاثیرگذار خواهد بود؟

_ فرانسه اعلام کرد، گفت‌وگوهای احیای برجام در مورد هسته‌ای به پیشرفت قابل توجهی رسیده است.

_ فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از افزایش دو برابری تولید خودروی تجاری نیمه‌سنگین و سنگین در سال جاری نسبت به سال قبل خبر داد.

_ در روز سه‌شنبه، ۸ تیر ماه و در سامانه نیما، ۱۲۴ میلیون دلار و با میانگین موزون نرخ دلاری معاملات ۲۱۷,۸۴۱ ریال معامله شد.

_ سخنگوی سازمان غذا و دارو: هنوز قیمت مصوب نهایی نشده اما بر اساس برآوردهای اولیه قیمت واکسن کووبرکت ۲۰۰ هزارتومان برآورد شده است. در مقایسه با قیمت این واکسن، تست پی سی آر قیمتی فراتر دارد.

_ معاون وزیر صمت گفت: شرایط عرضه خودرو در بورس فراهم نیست و ما در حال بررسی ابعاد این موضوع با نمایندگان مجلس هستیم.

_ مدیراحیا مستقیم فولاد مبارکه اصفهان از انجام موفقیت‌آمیز تعمیرات سالیانه مگامدول A واحد شهید خرازی در این شرکت خبر داد.

_ وزارت صمت دلایل گرانی شکر را افزایش قیمت جهانی شکر اعلام کرد.

_ مصرف برق همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد به طوری که با گذشتن از مرز ۶۴ هزار مگاوات، رکورد بی‌سابقه‌ای را از خود بر جای گذاشت.

_ بهزاد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به ساخت ۵۰ طرح توسعه‌ای صنعت پتروشیمی گفت: در سال ۱۴۰۴ درآمد صنعت پتروشیمی به ۳۷ میلیارد دلار خواهد رسید.

_ تفاهم بورس انرژی و مناطق آزاد برای توسعه بانکرینگ و ایجاد بازار آب انجام شد.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید