خبر فوری

«بادها کجا می‌میرند» آماده پخش شد + تیزر

انیمیش کوتاه «بادها کجا می‌میرند» که به گوشه‌ای از فاجعه بمباران شیمیایی «سردشت» پرداخته است آماده نمایش شد.

پژمان علیپور؛ کارگردان انیمیشن «بادها کجا می‌میرند» در گفت‌و‌گو با ایکنا درباره این کار اظهار کرد: فاجعه دلخراش بمباران شیمیایی سردشت را با هیچ زبان و فیلمی نمی‌توان توصیف کرد، چون دردی که در آن است پایان ندارد، اما به هر حال هنر موظف است در این حوزه فیلمسازی کند تا بتوان گوشه‌ای از فاجعه را به نسل جوان نشان داد.

وی افزود: فیلمسازی در این‌باره تنها به فیلم‌های بلند و داستانی نباید خلاصه شود، بلکه دیگر بخش‌های هنر هفتم هم قادرند در این رابطه اثر تولید کنند. در این راستا این انیمیشن کوتاه تلاش کرده به شکلی تاثیرگذار آنچه رخ داده را تا حدی تصویر کند. این کار هم‌اکنون آماده پخش شده و به زودی پخش خواهد شد.

این فیلمساز تصریح کرد: این انیمیشن محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است و مرحله‌ی تصویرسازی انیمیشن آن  شامل انیمیت، کامپوزیت است. مهرشاد ملکوتی صداگذاری این اثر را برعهده دارد و «عباس سرافراز» هم موسیقی فیلم را ساخته است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «موضوع فیلم درباره سردشت، نخستین شهر شیمیایی شده‌ جهان محسوب می‌شود که در آن از گاز خردل استفاده شده است.» تمام فیلم، تراولینگی از روایتی اپیزودیک و نگاهی شاعرانه به زندگی در سردشت، سه ماه قبل از بمباران شیمیایی، لحظه‌ بمباران (هفتم تیرماه 1366) و سی و سه سال بعد از آن است که تصاویر و اتفاقات به شکل انعکاس در آبی ساکن نشان داده می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

عوامل این کار عبارتند از؛ نویسنده، کارگردان، انیماتور و تهیه‌کننده: پژمان علی‌پور، مدیر فیلمبرداری: قادر طه‌زاده، بازیگران رفرنس جهت بلوکینگ انیمیت: فواد چالاک، سرور داوودی، شادی محمدیان، آزاد آذرنیا، فرامرز نصرالهی، شادی پاکزاد، فرزاد جوانمردی، فریبا جوانمردی، مسعود نصوری، امید دادور، سروش ابراهیمی، صداگذار: مهرشاد ملکوتی، موسیقی: عباس سرافراز، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید