خبر فوری

استاندار : هرمزگان خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است

هرمزبان استاندار هرمزگان گفت: به دلیل بسته شدن مرزهای زمینی، قاچاقچیان مواد مخدر مسیرهای دریایی را جایگزین کرده اند و هرمزگان با یکهزارو۴۰۰کیلومتر نوار ساحلی خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است.

فریدون همتی روز شنبه در مراسم امحاء ۱۶ تن مواد مخدر غیر دارویی که در سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: معنای حقیقی مبارزه با مواد مخدر را باید در عملکرد جمهوری اسلامی ایران جست و جو کرد .
وی ادامه داد:ایران با توجه به قرار گرفتن در مسیر ترانزیت مواد مخدر، هزینه های بسیار زیادی را از ابتدای انقلاب تا کنون متحمل شده و شهدای عزیزی را در این راه تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

همتی اضافه کرد: در مقابل قاطعیت وگام های استوار ایران برای جلوگیری از ترانزیت مواد مخدر به اروپا،حمایت های جهانی در این زمینه از ایران ناچیز و اندک است.
 
استاندار هرمزگان تصریح کرد: جمهوری اسلامی بنا به وظیفه اعتقادی، انسانی و الهی خود تکلیف سنگین مبارزه با حجم گسترده ترانزیت مواد مخدر را پذیرفته که از انتقال آن به سایر کشورها پیشگیری کند.

همتی خاطرنشان کرد: با محوریت نیروی انتظامی و با تلاش دریابانی، نیروی دریایی سپاه پاسداران، نیروی دریای ارتش، اداره کل اطلاعات و اطلاعات سپاه و همچنین حمایت خوب و به هنگام دستگاه قضایی، این استان در مبارزه با مواد مخدر عملکرد خوبی داشته است.
به گفته استاندار هرمزگان در سه ماه نخست امسال بیش از ۳۰ تن نواد مخدر در استان کشف شده  که ۶۷درصد آن توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر است.
همتی، نقش مشارکت مردم را در افزایش کشف مواد مخدر مهم دانست و ضمن هشدار به کسانی که در قالب باندهای سازمان یافته فعالیت می کنند، اعلام کرد: با باندهای سازمان یافته قاطعانه برخورد خواهیم کرد و با تکیه به همکاری مردم اجازه نخواهیم داد ترانزیت مواد مخدر شکل بگیرد.

همزمان با روز جهانی مبارزه با مواد مخدر(۲۶ژوئن) بیش از ۱۶ تن مواد مخدر غیر داروئی شامل حشیش ، شیشه و هروئین با حضور مسوولان و مدیران ارشد استانی در بندرعباس به آتش کشیده شد.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید