خبر فوری

تخصیص اعتبارات دست مایه سیاسی قرار نگیرد/بحران جدی آب در روستاها

اردبیل- نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: شایسته نیست تخصیص اعتبارات مورد سیاسی‌کاری و یا بازیچه برخی از مدیران و دستگاه‌های اجرایی در استان اردبیل قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، محمود عباس‌زاده مشگینی بعد از ظهر شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار کرد: در پایان دولت دوازدهم قرار داریم و بنده اگر بخواهم نمره‌ای به مدیران استان به ویژه استاندار پرتلاش بدهم، نمره بالا و قابل قبولی خواهد بود که انتظار می‌رود در پیشگاه خداوند متعال نیز استاندار پرتلاش نمره‌ای شایسته بگیرد.

وی به وظیفه خطیر نمایندگان حاضر در جلسات شورای برنامه‌ریزی و ارائه گزارش به مجلس را در یک فرآیند قانونی یادآور شد و تصریح کرد: باید در سه موضوع شاخص‌ها، توزیع عادلانه اعتبارات و تخصیص‌های به موقع اقدامات و فعالیت به نحوی باشد تا کار به صورت درست و شفاف به انجام برسد.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی ضرورت تدوین و تهیه شاخص‌های واقع‌بینانه را با نگاه علمی در مسیر توسعه استان یادآور شد و گفت: نباید در این شاخص‌ها مناطق محروم و کمتر توسعه یافته مورد بی‌مهری و بی‌توجهی قرار گیرند.

عباس‌زاده امر نظارت را از منظر قانونی بسیار مهم و حائز اهمیت توصیف کرد و گفت: ضرورت دارد در اجرای عادلانه قوانین و مقررات و توزیع اعتبارات به صورت دقیق و منسجم عمل کنیم.

وی به غفلت انجام شده در حوزه تخصیص و بازی برخی دولت‌ها با این موضوع را یادآور شد و افزود: دولت‌ها نباید با تخصیص اعتبارات بازی کرده و یا بخواهند به آن نگاه سیاسی داشته باشند چرا که تخصیص اعتبارات ابزار سیاسی نیست.

بی آبی در روستاها ما را شرمنده مردم کرده است

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی به کمبود منابع آب در مناطق مختلف روستایی به ویژه منطقه ارشق اشاره کرد و ادامه داد: هیچ روستایی نیست که مردم آن از آب شرب گله‌مند نباشند و یا نسبت به وضعیت کیفی آن اعتراضی نداشته باشند.

عباس‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: بنده از خجالت حاضر نیستم به مناطق روستایی به خاطر کم آبی و بی آبی سفر کرده و دیداری را با آنها داشته باشم و قطعاً این ضعف و نارسایی را با نگاه واقع‌بینانه برطرف کرد.

وی به توزیع نامتوازن اعتبارات عمران روستایی در شهرهای مختلف را با آمار و ارقام یادآور شد و اضافه کرد: پروژه‌هایی را در سایر شهرستان‌ها سراغ داریم که با جمعیت کمتر روستایی بیشترین اعتبارات را گرفتند در حالی که دو پروژه مشگین‌شهر با پوشش ۲۷۴ روستا از کمترین اعتبار آب شرب و راه روستایی استفاده کرده است.

عباس‌زاده بیان کرد: راه برخی از روستاها در تردد ساکنان آن منطقه فاجعه‌بار است و ما در برابر مردم آن مناطق سخت‌کوش جز شرمندگی سخن دیگری نداریم و واقعاً دولت آینده باید بیشترین تمرکز خود را در حل مشکلات روستاها قرار دهد.

وی اظهار کرد: از زمانی که دلارهای مفت نفت دیگر در کشور کارساز نیست، یکی از منابع درآمدی دولت فروش اموال است که انتظار می‌رود با همکاری فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی در مقابل فروش اموال، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ویژه سدهای معیشتی در اولویت قرار گیرد.

عباس‌زاده تصریح کرد: به هیچ وجه نباید اموال مازاد دولتی بلااستفاده بماند در حالی که روستاییان ما از کمبود آب و عطش کم آبی گله‌مندی و اعتراضان به آسمان بلند شده باشد.

وی ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت تبصره ۱۶ را در تخصیص منابع بانک‌ها برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام یادآور شد و گفت: در این زمینه باید تلاشمان مدیران به صورت فراگیر و جدی در دستور کار قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید