خبر فوری

۲ هزار و ۵۰۰ پایگاه سنجش سلامت دانش‌آموزی در کشور فعال شده است

سبزوار- هرمزبان – معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ پایگاه سنجش سلامت به منظور اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی در کشور فعال شده است.

سیدجواد حسینی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرحهای آموزشی سبزوار به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲۰ هزار نیروی انسانی برای سنجش سلامت دانش آموزان نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی ساماندهی شده اند.

وی تصریح کرد: در طرح سنجش سلامت سال تحصیلی پیش رو،  یک میلیون و ۵۰۰ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و ۶۰۰ هزار پیش دبستانی مورد سنجش قرار می گیرند.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: سال گذشته با وجود شرایط کرونایی،  بیش از ۹۸ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان، مورد سنجش قرار گرفته بودند.

حسینی در ادامه با اشاره به نیاز کشور به ۲۱۰ مدرسه استثنایی، افزود: در یک سال گذشته عملیات اجرایی ۱۴۲ مدرسه در نقاط مختلف کشور آغاز شده است که از این تعداد ۶۰ مورد به بهره برداری رسیده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: همچنین با کلنگ زنی ۷۰ مدرسه استثنایی دیگر امسال عملیات اجرایی این مراکز آغاز می شود.

سه طرح آموزشی با هزینه ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال روز پنجشنبه با حضور رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و خیران در سبزوار به بهره‌برداری رسید.

این شهرستان در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید