خبر فوری

تساوی پرتغال و فرانسه در دیداری جذاب/ صعود آلمان همراه با استرس و هیجان

هرمزبان – تیم ملی پرتغال با کسب تساوی 2-2 مقابل فرانسه، به عنوان تیم سوم از گروه مرگ صعود کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، پرتغال با 4 امتیاز و به علت شکست مقابل آلمان در بازی رو در رو، به عنوان تیم سوم از گروه F راهی دور یک هشتم نهایی شد و باید به مصاف بلژیک برود. در شبی که موتور گلزنی کریم بنزما هم روشن شده بود، کریستیانو رونالدو شبی تاریخی برای خود رقم زد و به رکورد 109 گل علی دایی رسید.
دقیقه `16 پاس در عمق فوق العاده پوگبا برای ام باپه، این بازیکن را در موقعیت تک به تک قرار داد اما ضربه عجولانه ام باپه را پاتریسیو با واکنشی عالی دفع کرد. در دقیقه `27 ضربه ایستگاهی ارسالی موتینیو به روی دروازه و خروج بی احتیاط لوریس که مشتش  به صورت دنیلو پریرا برخورد کرد و داور را مجاب به اعلام ضربه پنالتی کرد؛ کریستیانو رونالدو در دقیقه `31 پشت توپ قرار گرفت و به راحتی دروازه فرانسه را باز کرد. در دقیقه `45 خطای پنالتی نلسون سمدو روی کیلیان ام باپه، فرصت برابری را برای فرانسه فراهم کرد؛ کریم بنزما پشت توپ قرار گرفت و اولین گلش در بازگشت مجدد به تیم ملی را در دقیقه `2+45 وارد دروازه پرتغال کرد.
کریم بنزما و فرانسه نیمه دوم را هم طوفانی شروع کردند؛ پاس در عمق عالی کونده با فرار پشت دفاع بنزما همراه شد و با یک ضربه دقیق به کمک تیر عمودی دروازه پاتریسیو را برای دومین بار باز کرد. این گل بعد از بررسی VAR تایید شد. در دقیقه `46 دنیلو پریرا به دلیل مصدومیت جای خود را به ژائو پالینیا داد و لوکا دینیه هم جای لوکاس هرناندز را گرفت. در دقیقه `52 لوکا دینیه که تازه وارد میدان شده بود، به دلیل مصدومیت جای خود را به آدرین ربیو داد. 
در دقیقه `58 ارسال کریستیانو رونالدو از سمت چپ به دست ژول کونده برخورد کرد تا متئو لاهوز برای سومین بار در این بازی نقطه پنالتی را نشان دهد؛ کاپیتان پرتغالی ها پشت توپ قرار گرفت تا دوئل رونالدو-بنزما با بریس ادامه یابد. دقیقه `67 ضربه زیبای پوگبا از پشت محوطه با واکنش پاتریسیو و کمک تیر دروازه، گل نشد و در ادامه هم ضربه گریزمان با واکنش عالی پاتریسیو دفع شد. در دقیقه `72 برونو فرناندز به جای برناردو سیلوا و روبن نوس به جای موتیتیو وارد میدان شدند. در دقیقه `79 هم سمدو مصدوم شد و جای خود را به دیگو دالو داد. در نهایت بازی با تساوی 2-2 دو تیم به پایان رسید.

آلمان در شبی که دو مرتبه مرگ را تجربه کرد، توانست مجارستان را متوقف کند تا به عنوان تیم دوم گروه F به مرحله بعد راه یابد و حریف انگلیس شود. آلمان در آخرین دیدارش از مرحله گروهی یورو 2020، در مونیخ از مجارستان میزبانی می کرد. بازی از همان ابتدا با یک غافلگیری بزرگ برای مانشافت شروع شد، آدام ژالای مجارستان را پیش انداخت. کای هاورتس در ادامه کار را به تساوی کشاند اما هنوز خوشحالی هواداران آلمان به اتمام نرسیده بود که آندرس شافر روی اشتباهات عجیب بازیکنان عقب زمین میزبان، مجارها را مجددا پیش انداخت. در حالی که وحشت از حذف زودهنگام و سراسر فوتبال آرنای مونیخ را فرا گرفته بود، گل لئون گورتسکا آلمان را از قعر به رده دوم جدول رساند. 
بر خلاف تصور این مجارستان بود که بازی را بهتر آغاز کرد و در دقیقه 11 به گل اول هم دست یافت. آدام سالای با پروازی تماشایی در محوطه جریمه و با یک ضربه سر دقیق به گوشه دروازه مانوئل نویر را مغلوب کرده و موفق به زدن گل اول تیمش شد. در دقیقه 21 آلمان فاصله ای تا زدن گل تساوی نداشت، اما ضربه سر محکم مت هوملس روی ارسال کرنر جاشوا کیمیچ از سمت راست به دیرک دروازه برخورد کرد و آلمان بدشانس بود که به گل تساوی نرسید.
لحظاتی بعد این بار کیمیچ با ارسال از سمت چپ یک بار دیگر برای تیمش موقعیت سازی کرد، اما این بار نیز ضربه ماتیاس گینتر در دهانه دروازه توسط دروازه بان مجارستان دفع شد. در دقیقه 38 و روی اشتباه تونی کروس بود که تیم ملی مجارستان فرصت خوبی برای دو برابر کردن برتری خود داشت، اما ضربه شافر از کنار دروازه مانوئل نویر به بیرون رفت. در دقیقه 44 ارسال سانه برگشت داده شد و در ریباند کای هاورتز اقدام به ضربه زدن کرد، اما ضربه او دقیق نبود و از کنار دروازه به بیرون رفت تا نیمه اول با برتری غیرمنتظره مجارستان تمام شود.
آلمان نیمه دوم را هجومی آغاز کرده و به دنبال گل تساوی بود، اما در همان ابتدای کار ضربه کای هاورتز با عکس العمل خوب گولاسچی همراه شد و این فرصت از دست رفت. در دقیقه 62 تیم ملی مجارستان صاحب یک ضربه ایستگاهی شده و فاصله ای تا زدن گل دوم نداشت، اما سالای بدشانس بود و ضربه زیبای او به دیرک دروازه حریف برخورد کرد.
اما در دقیقه 66 آلمان به گل تساوی دست یافت. روی ارسال ضربه ایستگاهی کیمیچ و خروج اشتباه گولاسچی، ضربه سر مت هوملس در دهانه دروازه با ضربه تکمیلی هاورتز همراه شد و گل تساوی به ثمر رسید. اما بر خلاف انتظار باز هم این مجارستان بود که 91 ثانیه بعد از گل تساوی آلمان به گل رسید. روی پاس چیپ سالای، شافر در محوطه صاحب موقعیت شده و با بهره گیری از خروج اشتباه نویر و با ضربه سر موفق به گلزنی شد.
آلمان سراپا حمله شد و در دقیقه 84 به گل تساوی دست یافت. روی حرکت جمال موسیالا از سمت چپ و ریباند دفع توپ مدافعان مجارستان، لئون گورتزکا در محوطه صاحب فرصت شده و با ضربه ای دقیق دروازه را باز کرد. در ادامه آلمان به خوبی جریان بازی را اداره کرده و در نهایت با همین تساوی 2-2 راهی دور بعدی شد.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید