خبر فوری

«مسیحا» از سمت نیستان رسید

کتاب«مسیحا» به قلم مهدی مبشری به نگارش درآمده و انتشارات کتاب نیستان آن را روانه بازار نشر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از روابط عمومی انتشارات کتاب نیستان؛ کتاب «مسیحا» به قلم مهدی مبشری است که طرح جلد آن به رنگ فیروزه‌ای است با هنر و ذوق فرزانه حیدری طراحی شده است.

گویی مسیحا زاده حالی خوش است. جدالی در جبهه‌ای، منی در مقابل منی به زانو درآمده. غائله خوابیده … حالا «قلم» سلطان این عرصه تنگ است: آری «دل». در چهل سحر دل واژه به واژه تپیده. نگاریدن آغاز شده، کبوتر دل پدری نامه می‌برد به بارگاه اندیشه پسری. این آدم غریب فریب‌خورده را درمان تنها نهیب زدن خویش است به خویشتن.

مسیحا نود و دوبرگ است که لابه‌لای نی‌ها در نیستان اوفتاده. «عباس لایق» این شریف وارسته، مرد پاک نهادی که بوی کلمه و بیت و غزل می‌دهد در مقدمه این نهیب‌نامه (مسیحا) نگاریده که: «زبان (مهدی مبشری) زبان دل است. او کمتر در بند عبارت بوده است، گرچه عباراتی در جزر و مد دریاوارشان او را به بند کشیده‌اند و بلعیده‌اند.

پدر در این نهیب‌نامه از اتفاقات ساده و روزمره هر جانداری شروع می‌کند، قواعدی که میل آدم به انسان شدن آن‌ها را وضع کرده است. از خوردن و آشامیدن و گفتن و شنیدن آغاز می‌کند تا برسد به شجاعت و حیا و انصاف و حریت و حتی در بابی به خلوت آدم آنگاه که پناه می‌برد به آواز خواندن هم سر کشیده. 

گاهی به جای گفتن، نوشتن شاید راه کوتاه‌تری برای رسیدن به فحوای کلام باشد. انگار تأثیر قلم بیشتر از زبان است! حضرت دوست در مصحف شریفش اینگونه سروده: «ن والقلم و ما یسطرون». 

انتهای پیام

منبع: ایکنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید