خبر فوری

سامانه الکترونیکی نظارت بر محکومان در بندرعباس راه اندازی شد

هرمزبان – همزمان با هفته قوه قضاییه، در مراسمی با حضور رییس کل دادگستری هرمزگان عصرچهارشنبه از مرکز مانیتورینگ و سامانه الکترونیکی نظارت بر محکومین در بندرعباس بهره برداری شد.

در جریان این مراسم از ۵۰ دستگاه پابند الکترونیک و تجهیزات مرتبط با آن نیز رونمایی شد تا در جهت مراقبت الکترونیکی از محکومین به منظور کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها مورد بهره برداری قرار گیرد.
رییس کل دادگستری هرمزگان در حاشیه این مراسم، با گرامیداشت یاد وخاطره شهدای دستگاه قضایی به ویژه شهید مظلوم حضرت آیت اللّه دکتر بهشتی و ۷۲ نفر از همراهانش، به ضرورت کاهش جمعیت کیفری زندان ها با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی مرتبط با خانواده زندانیان و لزوم بهره گیری از فناوری‌های نوین برای مراقبت از محکومین اشاره کرد.
علی صالحی اظهار داشت: یکی از مهم ترین مزایای استفاده از مراقبت الکترونیکی برای افراد واجد شرایط، ارتقای شاخص ها و مؤلفه های مرتبط با حقوق شهروندی است.
وی افزود: قانون گذار امکان استفاده از تجهیزات الکترونیکی جهت مراقبت از زندانیان در محدوده مکانی مشخصی را پیش بینی کرده و در ادامه اجرای این طرح در استان هرمزگان از امروز تعداد ۵۰ دستگاه پابند الکترونیک جدید به محکومان در شهر بندرعباس تخصیص داده شد.
 به گفته رییس شورای قضایی هرمزگان، این پابندهای الکترونیک در راستای استفاده محکومین واجد شرایط براساس نوع و  میزان محکومیت در محدوده شهری تعیین شده به تشخیص مقام قضایی، نصب و فعال خواهند شد.
صالحی با اعلام اینکه هدف دستگاه قضایی در دوره تحول، صرفاً نگهداری زندانیان در زندان نیست، ابرازداشت: علاوه بر مراقبت، اصلاح رفتار مددجویان و توانمندسازی آنها به طور جدی مدنظر است.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید